Sv: Hyra?
500 kr i kallhyra och då ingår boxplats, in och utsläpp, fodringar, täckesbyten, stora hagar, tillgång till paddock. Strö köper vi gemensamt och foder fixar vi själva.
Jag vet att det är billigt, förut hade jag hästen hemma i eget stall och "hyrde" betsmark av grannen då vi inte har bete så det räcker och han ville definitivt inte ha några pengar. Jag fick hellre hjälpa honom ibland.
Innan jag köpte stället jag bor på nu hyrde jag en gammal ladugård av en gubbe, han blev nästan stött när jag ville betala så jag försökte istället köpa grejer till honom, baka något eller bara prata med honom ibland. (ensam gubbe som tyckte det var såå kul med hästar på gården igen)
Givetvis ska man betala för sig men ägaren själv måste ju säga vad den vill ha.
Det beror nog mycket på var i landet man bor men flera här i trakten säger att det är bättre att marken används än att den bara växer igen om dom inte hinner med den.
Det är samma sak med hö, jag har fått flera erbjudanden att få hö bara jag tar in det själv, annars måste dom slå ner det själva och har dom ingen användning av något hö är det ju bara jobb för dom.
Det blev långt det här men vill man ha betalt får man ju säga vilken summa man har tänkt sig.
Edit: Jag skulle
gärna köpa lite mark runt huset men grannen vill inte sälja, han har mer nytta av min hjälp än av pengar säger han.