Hyra ut lägenhet möblerad

parellikusken

Trådstartare
Jag har funderingar på att flytta från min lägenhet, eventuellt tillfälligt ett år. Det är av skäl som jag kommer få hyra ut i andrahand, så det är inga problem.

Om jag gör det kommer jag hyra ut lägenheten möblerad.
Men hur gör man då? Vilka saker har man kvar i lägenheten?
Förstår att stora möbler är kvar såsom soffa, matbord, skrivbord m.m.
Men tavlor, kökssaker och sånt? Säng?

Ge mig allt ni har på att hyra ut eller hyra möblerat. 😊
 
Jag har inte hyrt ut, däremot hyrt möblerat. Jag vet inte hur mycket som var bortplockat, men böcker och tavlor var kvar i alla fall. I nån lägenhet var krukväxterna kvar också och de fick jag vattna. Säng absolut, den som hyr lägenheten hyr ju möblerat. Liksaså kökssaker. Tanken är ju att det ska gå att flytta in utan att ta med sig så mycket.

Jag vet att innehavaren stuvat undan en del i källarförrådet, och det hade jag då inte tillgång till under tiden jag hyrde. Jag tänker att man kanske plockar bort sånt man är rädd om, och värdesaker. Lakan och handdukar tänker jag att hyresgästen har själv också.
 
Jag har inte hyrt ut, däremot hyrt möblerat. Jag vet inte hur mycket som var bortplockat, men böcker och tavlor var kvar i alla fall. Säng absolut, den som hyr lägenheten hyr ju möblerat.

Jag vet att innehavaren stuvat undan en del i källarförrådet, och det hade jag då inte tillgång till under tiden jag hyrde. Jag tänker att man kanske plockar bort sånt man är rädd om, och värdesaker. Lakan och handdukar tänker jag att hyresgästen har själv också.
Tack för svaret. 😊

Tänkte göra så att jag stuvar ned saker i källaren. (Måste bara rensa den på hästsaker först.. 😅)
Har en massa skulpturer överallt som jag är rädd om, samtidigt är jag rädd för inbrott i förrådet. Så får fundera lite på hur jag ska göra med dom. Och böcker, vore skönt om jag kunde ha dom kvar i lägenheten såklart, har ändå en bokhylla som kommer tömmas så finns tillgång till den.
 
Jag har hyrt ut både möblerat och omöblerat och vi har pratat ihop oss om vad som ska vara kvar och vad jag plockat med mig. Det jag har lämnat båda gångerna är två stora tunga möbler som jag inte känt är så känsliga. Och köksgrejer! För det har varit för jobbigt att packa ner…
 
Jag har hyrt ut både möblerat och omöblerat och vi har pratat ihop oss om vad som ska vara kvar och vad jag plockat med mig. Det jag har lämnat båda gångerna är två stora tunga möbler som jag inte känt är så känsliga. Och köksgrejer! För det har varit för jobbigt att packa ner…
Låter ju bra att kunna prata ihop sig om det. Känns som att det är en bra lösning.
Kommer dock inte kunna ta med mig mer än det mest nödvändiga spm jag kommer att använda, så resten får hamna i källaren.
 
Jag har hyrt ut möblerat.

Det ska gå att leva i lägenheten. Basic som soffa, säng, köksbord o stolar, bokhylla etc ska finnas.

I mitt case pratade vi ihop oss om vad som skulle finnas o inte finnas. Säng o köksbord/stolar ville hon ha med eget. Förrådet ville hon med nyttja o det gick o lösa.

Jag gjorde så att jag lämnade inget av värde kvar.
 
Möblerat för mig är bara möbler, dvs kan vara säng, soffa, matbord osv. Dock inte tex porslin, böcker, prydnadssaker, köksmaskiner osv. Men det står ju fritt att komma överens med hyresgästen. Dock viktigt med en lista över vad som finns i lgh vid hyrestidens början och dess skick (tex genom bilder).
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 817
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 900
Senast: lundsbo
·
Övr. Barn Hej! Jag påbörjar nu till hösten äntligen min utbildning. Jag och min dotter bor bra, i ett område jag känner till väl, nära till...
2
Svar
28
· Visningar
3 713
Senast: Ms_Antrop
·
Relationer Jag har kommit till ett väldigt jobbigt vägskäl och skulle behöa alla tips och råd som jag kan få. Gärna lite pepp och stöd också. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 407
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp