Hyra hästtransport

selda

Trådstartare
Någon som har erfarenhet att hyra en transport med långtids kontrakt. Om det är någon idé över huvud taget (kan man tjäna på det) eller om man helt enkelt måste köpa sig en.

Sv: Hyra hästtransport

Jag långtids hyr en transport. För mig som företagre är det mycket lönsammare än att köpa. För jag får dels dra av alla kostnader i bokföringen. Dels så slipper jag allt "klydd" bara att ringa uthyraren om det t ex är dags för vinterdäck eller om jag vill byta modell.

Det är väl mer tveksamt om det är lönt för en privatperson. Man får räkna ut hur mycket det skulle kosta om man kort tids hyr en släp när man behöver och jämföra med vad månadskostnaden blir. Man får också jämför vad en eventuell avbetalning vid köp skulle bli per månad och vilket som passar en bäst.

Jag har tänkt långtidshyra nästa vår o ha den c 6månader.
Visst det lönar inte sig i pengar, för då ska man kanske vara ute o tävla varje helg, men du måste ju räkna med att du tjänar tiden som du lägger ner att fråga om lov att låna andras transporter, den står ju bara där färdig när du behöver den. Man kanske tom kör på lite annat när man ändå har den där.
Sen är en transport alltid bra till annat, man har alltid massa skräp att slänga.

Det var ungefär så jag hade tänkt oxå. För till sommaren kommer det bli ett rännande fram och tillbaka minst 1gång i veckan. Och det är ju inte så skoj att behöva jaga transport varje gång och så får man åka och hyra en iaf för att alla man känner ska ha sin osv. Och eftersom man inte har riktigt råd att ta ett lån och köpa en så känns allt så kämpigt hela tiden. Har börjat tröttna lite på det.

Så jag tror att det får bli ett långtids kontrakt iaf

Liknande trådar

Utrustning Hur står/förvarar ni era hästtransporter? Ska köpa min första transport och funderar lite på hur jag ska förvara det. Har ni några tips...
Svar
8
· Visningar
290
Senast: lillan222
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 130
Senast: Tualma
·
Utrustning Är på jakt efter en hästtransport. Har hittat en jag ska kolla på i helgen. Blev besiktad UA dec 2023. Har trägolv men man får med ett...
Svar
7
· Visningar
709
Senast: Cavallo
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 330

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka