Sv: Hyra häst?
Tack!
Ja det som inte klickade var att hästen var ganska gammal och inte min typ av häst. Jag red den 2 gånger i veckan och då var jag tvungen att rida med deras lilla son eftersom han inte ville rida ensam, och per månad då så kostade det 1000 kr och det kände vi var lite för mycket pengar för den lilla kakan om man säger så.
Jag har sedan dess kollat på blocket och andra sidor som man kan hitta medryttarhäst på i hopp, men det vill sig ej. Och jag älskar hästar så otroligt mycket. Att allt ska gå ihop har jag delvis tänkt på. Min älskade hund skulle kunna hänga med varannan vecka till stallet och kompisar får högprioriteras mer på sommaren. Men då mina allra bästa kompisar är häst inresserade och en av dom hyr en häst så skulle dom nog inte ha något emot att hänga med i stallet ibland
Jag är mest med kompisar på kvällarna, men som sagt, familj, vänner, hund, skolan och hästen måste prioriteras, men om man älskar något tillräckligt mycket så är det inget som är omöjligt.
Jag ska faktiskt rida lektion 3 veckor i streck varje dag nu i december. Stallet är 8 km bort så ska åka buss och ev. en lugn dag cykla. Får se där, men kommer uppenbarligen älska hästar dubbelt efter det.
Mina föreldrar börjar bli mer vana vid mitt hästintresse då mina 2 syrror är fotbollsbrudar och är mer vana vid såna. För kan säga att det är en ganska stor skillnad på hästsporten och ridsporten.
Mamma och pappa kommer och kollar på när jag rider ibland och har till och med börjat hjälpa till och borsta hästen.
Mamma red när hon var liten och hjälpte till i stall mm. tills hon blev sparkad och blev väldigt rädd och är rädd att det ska hända mig, så hon vill helst inte utsätta mig för fara varje dag som hon ser det i hennes ögon.
Jag har 1000000 hästböcker och är ganska packad med kunskap nu, har jourer för att jag kan. Så här är det verkligen inte inom allt, men ålder är bara en siffra. En 14 åring kan ha mycket mer kunskaper, självförtroende mm. än en vuxen.
Pengarna finns så det är inget problem med dom.
tack