Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror aldrig jag betalat någon skatt på min transport? Registeravgift men inte skatt. Besiktning vartannat år.Sen får man inte glömma bort att det kostar att äga också, besiktning, skatt, försäkring, underhåll, däck osv. Hur mycket det kostar beror helt på transporten vilket skick den är i osv.
Transporten jag hade Christ Comet -05 betalade jag 360 kronor i skatt, inte på långa vägar lika dyrt som personbilen, men likväl finns där.Jag tror aldrig jag betalat någon skatt på min transport? Registeravgift men inte skatt. Besiktning vartannat år.
Men skatt betalar man ju?Jag tror aldrig jag betalat någon skatt på min transport? Registeravgift men inte skatt. Besiktning vartannat år.
Måste vara väldigt lite och isf på autogiro för jag har då inte ens lagt märke till det.Men skatt betalar man ju?
En gång om året, kommer ju automatiskt och kostar inte många kronor för ett normalt släp
Måste vara väldigt lite och isf på autogiro för jag har då inte ens lagt märke till det.
Sen får man inte glömma bort att det kostar att äga också, besiktning, skatt, försäkring, underhåll, däck osv. Hur mycket det kostar beror helt på transporten vilket skick den är i osv. (edit: för att inte glömma inköpspriset också).
Sån tur har inte jag. Medishästens ägare har ingen transport. Jag kan heller inte hyra den transport som stallägaren har för den får jag inte dra med min bil (och mitt körkort). Så jag får hyra från en kompis.Har man tur, som medryttare, så har hästägaren en transport, som man får låna "gratis".
För rätt länge sedan, när jag hade medryttare till en av mina hästar, så fick medryttaren låna transporten när hen skulle rida för tränare med min häst, eller tävla.
Det hände t.o.m. ett par gånger att jag körde medryttare + häst till träningen (medryttare var inte färdig med körkortet, snäll förälder brukade köra).
425 kr/år kostar min.Måste vara väldigt lite och isf på autogiro för jag har då inte ens lagt märke till det.