Hyra anläggning

Migo

Trådstartare
Vad kan vara rimligt pris att betala i anläggningshyra för en endagarskurs? Vi kommer vara åtta ekipage, behöver ridhus, teoriutrymme samt platser för hästarna.
Är det dyrt med 700 kr + moms för ridhus och ej uppvärmd teorilokal? (boxplatser tillkommer då)

/Migo
i arrangörstagen...

Sv: Hyra anläggning

tycker inte det lät dyrt alls, speciellt inte om man delar på kostaderna, då blir det ju mindre än en hundring var! 100 spänn per ekipage där man har tillgång till både ridhus, lokal och ställe där man kan förvara hästen är inte dyrt.

Att det till och med ingick boxar i priset får det att verka väldigt billigt.
Jag skulle ha slagit till ;)

Nej, det ingår inte boxar, det tillkommer. Men lite drygt en hundring (700 + moms) per ekipage känns inte så farligt.

Tips emottages gärna på lunchlösningar också.. att släpa med och ställa upp ett par mikrovågsugnar är inga problem, men att se till att det finns mat...? Kan man begära att deltagarna ska ta med sig egen lunchlåda?

Kaffe och fika kommer vi fixa...

100kr och att man måste ordna egen lunch tycker jag inte heller är så farligt, annars så måste ni ju ta betalt för lunchen också.
Samt att det går mycket tid till att göra i ordning lunchen både innan men även på plats så att säga.
Jag tror nog att smartaste lösningen är om alla ansvarar för eget medtag av lunch.
Ni kan ju få ut mer tid då även av tiden.

Sen kan man ju tänka så här;
Det är knappt att 100 kr räcker för en ridlektion heller.
Så privat får man ju ut ganska mycket mer och då ska inte en 100- lapp vara speciellt stor utgift.

Det är ungefär samma pris som jag tar, då ingår iofs uppvärmd teorilokal med köksutrustning också. Jag tycker att det är billigt ;)

Om jag ska på kurs så skulle jag inte ha något problem att ta med matlåda, finns det inte micro kan man ju ta med mackor eller nåt annat som funkar kallt.

Hur mycket tar de för boxarna?

Jag har inte fått prisuppgift på boxar ännu... Sitter som sagt och snokar runt på olika ställen för att se vad som verkar bäst. Jag betalar gärna mer för uppvärmd lokal och tillgång till kök... Attans att du skulle vara så långt bort då;)

Ridtravare: Det är bara själva anläggningskostnaden vi snackar här(vilken ser ut att landa på ca 150 kr/ekipage + box). Sen tillkommer pris för tränaren. Jag hoppas på att hamna nånstans runt 1500 kr/ekipage totalt, men får se vad jag kan ordna. SÅ det är knappast en billig kurs:crazy:

Jag tycker också att det borde vara helt OK att ta med egen lunch/mackor. Ibland när jag varit på kurs har de tagit upp beställningar och ringt till typ ett pizzaställe med utkörning (alla betalar sin egen mat). Men det funkar ju bara om det finns ngt sådant i närheten...

När vi hyr ut vårat ridhus till tex mindre klubbar som vill ordna tävlingar, fotbollslag osv, så tror jag vi tar 250kr i timmen inkl moms om alltså hela ridhuset stängs av så endast de som hyr det får tillgång till det. Då får alltså inte våra egna hyresgäster i stallet använda det. De som hyr ridhuset får då också tillgång till uppvärmd teorisal, toalett, samt tillgång till paddocken men paddocken får även nyttjas av våra egna hyresgäster.
Ingen som har klagat på att det är dyrt. Om däremot externa ryttare kommer och rider i ridhuset så kostar det 50kr per gång och då får man dela ridhuset med alla andra.

Kan förtydliga att 250 kr så får hur många som helst visstas i ridhuset, alltså så är det inte per person, utan en hoppgrupp på sex ekipage, eller tex en tävling där varje ekipage tar 2-3min, så blir det ingen stor kostnad.

Tycker det låter som rimliga priser.

KOpierar in priser från "våran" anläggning:

Hyrespriser för del av anläggning m.m.

Stora ridhuset
Priser
Veckoslut inkl cafeteria 2 dagar
1 000:-

1 heldag
500:-

Per timme
100:-

Lilla Ridhuset
Priser

Veckoslut 2 dagar
800:-

1 heldag
400:-

Per timme
80:-

Cafeteria
Priser

Dag/kväll, städning efteråt
250:-

Städas av klubben
500:-

Stora paddocken
Priser

Dag

Lilla paddocken
Priser

Dag

Hindermaterial
Hindermaterial ingår vid hyra av anläggningen

Tack för svar:)

250 kr/h hade blivit väldigt dyrt för oss, då vi håller på i säkert 12 h inkl teorin. Men det är jättebra att få reda på flera olika priser och olika system som används:)

Månsane:
det låter som bra priser ni har!

Anläggningen jag kontaktade verkar inte så måna om att hyra ut, får inte fler svar av dem... Trist, bara att börja jaga nytt ställe:(

Vi hyrde in oss på ett kanonbra ställe den gångna helgen.
Kostnaden per ekipage blev 1400 kronor (inklusive box med strö, samt ridhuskostnad). Då ingick också lunch till ryttaren (pastasallad, kassler, smör och bröd) samt kaffe/te/saft under hela dagen.

Ägaren till anläggningen tog 1600 kronor, inklusive moms, för åtta boxar och totalt tio timmars ridhusanvändande (vi hade teorin i ridhuset). Stället ligger i en mindre ort i Skåne, men är lättåtkomligt för de flesta.

Immer

Lillan_tuff: Strax utanför Örebro, alltså ganska centralt geografiskt sett. Kanske 25 min bilresa från Ö-bro centrum.

Immer: det låter ju kanonbra! Det är samma tränare som jag funderar på att ta upp, så kostnaden blir i allra högsta grad jämförbar. Tackar:bow:

Nu vet jag inte vad du har tittat på för alternativ.
Man jag var på läger (en helg) i somras utanför Askersund.
Känns det som för långt bort för er?

(ridhus/ridbana, uteboxar (finns inne också), litet kök, teorisal, toa, dusch och övernattning hade vi)

Ja, Askersund är helt fel sida av stan. Då kan vi lika gärna vara kvar på gamla anläggningen, det är lika långt.

men tack för tipset:)

Liknande trådar

Anläggning Jag har 2 egna hästar på en liten gård i en by i västra Götaland, har även 2 inackoderingar. Jag tycker det är så svårt det här med hur...
2
Svar
37
· Visningar
5 725
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Kallhyra? Vad skulle ni anse vara en rimlig summa att betala för en boxplats i ett stall där du sköter allt själv i stort sett? Jag...
2
Svar
23
· Visningar
3 296
Senast: kattan1974
·
Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
6 033
Anläggning Jag kommer få möjlighet att få hyra in mig på grannens ridbana. Ägaren skulle fundera på kostnad, men vad är rimligt att betala? För jag...
2
Svar
29
· Visningar
3 603
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve