Hypohidrosis

sthu

Trådstartare
Vad gör man om hästen misstänks ha hypohidrosis/anhidrosis?
Hur behandlar man en sån häst; foder, träning mm?

Gärna lästips!

Sv: Hypohidrosis

Är det värt att helklippa och lägga på ett tunt regntäcke?
Har ingen möjlighet att åka ut och byta/ta av/på under dagen, så frågan är om man vågar chansa.. Regntäcke blir ju som en bastu när solen kommer fram.
Eksemtäcket? Det kommer han ändå behöva snart..

Jag tror inte hästen min har anhidrosis, utan "bara" hypohidrosis.

Hur är det med hästar och täcke?
Man har gjort studier på kor, där korna faktiskt blev svalare invid huden när de hade täcke. Fungerar hästar lika?
Nu minns jag inte om det var specialmaterial i täckena i studien, ska kolla upp det noggrannare!

Sv: Hypohidrosis

Puttputt!

Någon som vet något?
Jag har läst lite vetenskap och anekdoter som säger att det kan hjälpa att ge elektrolyter.
Vilken är den "ultimata" sammansättningen?

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
718
Senast: MiniLi
·
Hästvård Behandlar hästen med TENS i rehabsyfte, hyr just nu en i 3 veckor, de rekommenderar att köpa en själv, jag googlar och blir inte klok...
Svar
0
· Visningar
340
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 592
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
2 009
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka