Hyaluronsyra till katt med ledproblem och artros?

Sv: Hyaluronsyra till katt med ledproblem och artros?

Ingen som har funderingar? Abbie får det i ögonen, hade ingen aning om att det kanske skulle kunna vara bra för hennes knän också.
 
Sv: Hyaluronsyra till katt med ledproblem och artros?

På häst och människa krävs det att det sprutas in i leden för att göra nytta så att det ska vandra
från ögona till knäna är nog långsökt. men vem vet..
 
Sv: Hyaluronsyra till katt med ledproblem och artros?

Nej då, det finns orala medel för både hud, katt, människa och häst och visst hjälper det. En mycket känd klinik ordinerar detta dels i förbyggande syfte för hårt tränande hästar, men även till hästar som står under behandling och fått det insprutat så är effekten ännu större med ett oralt intag också har det visat sig.

Lubrisyn är en variant, dessvärre så har generalagenten slutat ta in medlet enkom därför att de tvingades till så stora inköp i stöten då frakten var det samma för en liten leverans som stor dito.
 
Sv: Hyaluronsyra till katt med ledproblem och artros?

Nej då, det finns orala medel för både hud, katt, människa och häst och visst hjälper det. En mycket känd klinik ordinerar detta dels i förbyggande syfte för hårt tränande hästar, men även till hästar som står under behandling och fått det insprutat så är effekten ännu större med ett oralt intag också har det visat sig.

Lubrisyn är en variant, dessvärre så har generalagenten slutat ta in medlet enkom därför att de tvingades till så stora inköp i stöten då frakten var det samma för en liten leverans som stor dito.

Intressant!! Ska ta upp detta med min veterinär. Fick på annat forum läsa att oral giva inte gav mer än vanligt glukosamin, men ska ändå ta upp det med veterinären och se vad han tror. Tack!!
 
Sv: Hyaluronsyra till katt med ledproblem och artros?

:bow:
Ska läsa mer och ta upp detta med vetten. Eller vettarna, det får ju inte vara nått som påverkar Abbies herpesmedicin.
 
Sv: Hyaluronsyra till katt med ledproblem och artros?

fast det där är en leverantörs syn på saken, det finns än så länge inte vetenskapliga studier och säljs därför inte som läkemedel.
Jag tror dock att det kan hjälpa men rent vetenskapligt är det som alla kosttillskott, vem vet om de funkar..
 
Sv: Hyaluronsyra till katt med ledproblem och artros?

Garantier finns det ju aldrig. Inte ens med Metacam som hon får nu. Hon får ju även lysin för sin förmodade herpes, även det kosttillskott och inte läkemedelsklassat tror jag. Trots att det vetenskapligt visat sig kunna hjälpa mot herpes. Men jag ska ta upp det med veterinären. Är lite fundersam på injektioner eftersom det innebär veterinärbesök och smärta och det är stressande. Men vi får se.
 
Sv: Hyaluronsyra till katt med ledproblem och artros?

Jag ger min ena häst hyalonsyra, innan dess glucosamin. Vad man kan säga är att skillnaden var enorm, och det var på inrådan av veterinär vilket vi idag tackar för. Du behöver kanske inte ge injektioner, varför inte prova med oralmedel först.

I övrigt finns som sagt ett examensarbete på ju hyalonsyra, där kom man fram till samma saker.
 
Sv: Hyaluronsyra till katt med ledproblem och artros?

Ja, det kan ju vara lite svårt att ge injektion i ett litet kattknä. Ska hämta ut recept på Metacam på tisdag, ska kolla med den veterinären då.
 

Liknande trådar

Katthälsa Nu börjar det dra ihop sig efter att katten plötsligt blivit mycket sämre i sin artros och spondylos i höft och rygg. Hon är bara 8 år...
Svar
11
· Visningar
753
Senast: Sassy
·
Katthälsa Katterna i familjen brukar få kaninöron, kanintassar, och andra kaninkroppdelar att mumsa på och leka med. Nu har mamma fått erbjudande...
Svar
12
· Visningar
653
Katthälsa Nu när vi (äntligen) har flyttat till skogen har katten fått börja vara ute. Troligen kommer hon med tiden upptäcka det här med jakt...
Svar
6
· Visningar
577
Senast: MiniLi
·
Katthälsa Hej, För en och en halv vecka sedan fick vår katt tråkigt nog amputera svansen efter att ha blivit påkörd. Han har en stump på ca 5 cm...
Svar
0
· Visningar
419
Senast: Elbe92
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Oväntade saker ni finner läskiga
  • Hiss och diss del 5
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp