Huvudlagsfrågor

Där måste jag hålla med då jag också ofta åker själv och hästen backar ut när jag själv står utanför. Har faktiskt hänt mig att hästen har fastnat med tygeln runt knoppen som du sa, men den var tack och lov så lugn att hon stod kvar när hon kände att hon satt fast.

Annars håller jag med Geshira att vi ska vara rädda om våra regler att få tävla bettlöst utan dispenser. Uppmanar alla att vara mycket noggranna när man byter från grimma/träns etc så hästen inte sliter sig, även den lugnaste häst kan bli skrämd för något och hoppa till så ryttaren tappar taget om man är ouppmärksam

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag behöver hjälp att tolka TR 2023 Hoppning. Såhär står det: ”2. Träns / huvudlag 2.1. På tävlingsområdet ska hästen ledas i...
Svar
4
· Visningar
1 674
Senast: Sootie
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 260
Hoppning Det var evigheter sedan jag var iväg på meeting, men nu börjar jag bli lite sugen. Det blir isåfall i sommar, lokalt/regionalt med...
Svar
3
· Visningar
2 457
Senast: Buck
·
Kropp & Själ Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har varit på exakt samma plats i livet i flera år nu. Jag kommer ingenstans med mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 478
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar