Husse hundfoder

verrdogan

Trådstartare
Vad vet ni om detta foder. Är det något ni rekomenderar.
Någon som ger det till sin hund alt katt?

Såg att dom har hemkörning och det är ju lite lyx:D Men inget som de är värt om inte fodret är något att ha.
Så tyck till vettja :banana:

Sv: Husse hundfoder

Kollat på det nyligen.. Gillar inte riktigt innehållsförteckningen, för mycket spannmål för att jag ska vilja prova.

Hittat ett annat med hemkörning som vi förmodligen ska prova.

Min hund äter Husse Aktiv. Ett av få fodersorter han gillar och äter frivilligt. Är mkt. nöjd med service och pris (trots att de inte kör ut där jag bor).

En riktigt skitfoder.

Det innehåller ju mycket mer spannmål än kött.
det är ju ändå hundar vi har ska det då inte vara mer kött? :crazy:

blir mörkrädd av vissa foder så dåliga dom är.

Foderbilen.se har ju annars hemkörning och har brett utbud av foder.
Jag har ingen erfarenhet av Husses men av innehållsförteckningen att döma så tycker jag det innehåller för mkt. spannmål.

vi hade Husse innan. Men våra hundar gillade det inte alls. två st vägrade äta ibland, dem hoppade alltid över den ena el. båda måltiderna.
Bytte sen till Royal Canin och alla våra hundar äter nu glatt upp sin mat även dem två som vägrade äta.

Har Border Collies som äter husse. Innehållsföteckningen "till trots":angel: så är de jättefina och har bra hull på rimlig mängd foder. De äter ändå basfodret.
Har testat 2 andra foder (pga att jag har fått bra rabatter) Har då även givit högenergifoder då hundarna inte hållit hull, men det har inte fungerat bra. När jag sen bytte tillbaka till Husse efter ca 6 månader, gick hundarna direkt upp i önskvärt hull igen, och blev stabila i magarna.

Så, det kan nog vara individuellt vad just din hund mår bäst av.

Ficj smak prover av dom och fan vad sjuk min hund blev..... Kanske inte berodde på det, men jag tänker aldrig mer testa det!:cool:

Liknande trådar

Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
381
Senast: chimichanga
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
939
Senast: Rumpnissen
·
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 034
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 947

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka