maria_b
Trådstartare
Min åring har varit hostig samt har tjockt snor i någon månad. Hon har svullna kötlar under ganascherna. Ingen feber. Prover är givetvis tagna och det är fler hästar som har det. Inget farligt, men nått virus som inte vill ge med sig och det blir rundgång på det som på ett dagis. Eftersom min fröken inte har feber så vill vi inte sätta in pencillin, hon har ätit alldeldes för mkt pencillin under sin uppväxt. En annan häst i stallet med samma symtom fick litefeber och går på pencillin men så länge min åring mår bra för övrigt så ska det undvikas.
Någon som har några tips och idéer för att bli av med det? Acetylcystein funderar vi på att sätta in igen mot hostan, det har hon fått vid något tidigare tillfälle. Men annars? Är det bara att vänta ut det sålänge hon mår bra?
Någon som har några tips och idéer för att bli av med det? Acetylcystein funderar vi på att sätta in igen mot hostan, det har hon fått vid något tidigare tillfälle. Men annars? Är det bara att vänta ut det sålänge hon mår bra?