Megs

Trådstartare
Jag + min andra hälft har börjat tänka på att skaffa hus istället för att hyra som vi gör nu.
Vi vet vad vi vill ha, vill ge och vart vi vill bo.
Dock har vi inte kommit så långt att vi kontakat bank / mäklare etc., än så länge leker vi bara med tanken på något som är VÅRT.

Nu är det iaf så att vi hittat ett hus. Det är i stort behov av renovering men det har vi inget emot (fast hur illa det eg är vet man ju inte av att bara titta på det utan måste ju ha ut folk för att besiktiga men det är en annan femma). Det ligger i rätt område, verkar har stor trädgård när vi kollat på google maps och med tanke på det kan man nog bygga ut om det ska behöva senare.

Hur som - huset är sedan ett par år obebott. Hur hittar man ägaren? Knackar man på hos grannen/lämnar en lapp på dörren och frågar eller måste man gå via bank/mäklare?
Vi vet att någon äger det och är där med jämna mellanrum för man kan se att folk varit där med grindar som öppnats/stängts, bilspår på uppfarten osv.

Sv: Husfråga

Megs:

Du måste poängtera att du faktiskt inte bor i Sverige när du ställer sådana här frågor.

I ditt fall skulle jag börja med att fråga grannarna.

Megs:

Du måste poängtera att du faktiskt inte bor i Sverige när du ställer sådana här frågor.

I ditt fall skulle jag börja med att fråga grannarna.

Varfor denna roda feta stil?

Vi har val kommuner (motsvarighet till) har med?

För att lagstiftningen kan vara som natt och dag mellan olika länder.

Det som gäller i Sverige behöver inte vara aplicerbart på Irland.
Jag hade nog hört med irländska vänner som köpt hus om jag vore dig.

Lycka till

Den feta röda för att även andra ska uppmärksamma att du faktiskt inte bor i Sverige.

Även om ni har kommuner där är inte lagstiftning och annat likadant som här i Sverige.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 640
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 816
Senast: cewe
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 333
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 104
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar