Husdrömmen som blev en mardröm

Lider verkligen med er, så jäkla mycket skit ni måste gå igenom! :heart Jag skriver helt klart under en ansökan till valfritt bra tv-program om det innebär att ni kan få den hjälp ni behöver! Jag tror dock att det finns andra som är bättre lämpade att knåpa ihop själva ansökan :o
 
Om det känns för övermäktigt att skriva utifrån allt som står här, och om det finns någon frivillig att skriva, kan jag maila över den sammanfattningen jag har gjort så kan ni tolka utifrån den?
 
Jahaja, minstingen är inte pigg idag. Vaknade med igenklibbade ögon. Misstänkte ögoninflammation. Men nu så har hon ont i andra örat mot igår och även ögonen är svullna och läpparna börjar svälla upp och utslag har dykt upp på benen.
Pratat med 1177 som misstänker allergisk chock. Typiskt nog sitter jag utan bil och svärföräldrarna är inne i Uppsala. Skulle hålla henne under bevakning hela tiden och börjar det svälla i halsen skulle jag ringa ambulans.
 
Orkar vara uppe nu i alla fall efter alvedon, nässpray och astmamedicin. Men lika bra och kolla upp vad svullnaden beror på. Förhoppningsvis är det bara sån otur att hon fått dubbelsidig ögon och öroninflammation samtidigt.

Om jag inte tolkar det hela fel: Om ni i samband med upptäckten av svartmöglet frilade möglet så sprids ju sporer i luften. Är dottern känslig för mögel så är det kanske inte orimligt att den allergiska reaktionen beror på det.
 
Om jag inte tolkar det hela fel: Om ni i samband med upptäckten av svartmöglet frilade möglet så sprids ju sporer i luften. Är dottern känslig för mögel så är det kanske inte orimligt att den allergiska reaktionen beror på det.

Svullnaden hade lagt sig lagom tills vi fick komma in på akuten. Troligtvis dubbelsidig ögon och öroninflammation som jag gissade.

Om de beror på mögel, borde inte reaktionen kommit redan i helgen?
 
Inte nödvändigtvis. Jag är känslig för mögel men reaktionen behöver inte komma på en gång.

Hur har symtomen blivit för dig?

Nu ikväll när hon blev ledsen så kom det blod i tårarna :( Det första jag ska göra imorgon är att ringa VC om en tid. Ingen idée att åka in till akuten igen. Vi blev hemkörda redan vid "första kontrollen" för det var så överbelamrat med folk så väntetiderna var helt sinnessjuka. Det sa att det inte var någon ide att sitta kvar att vänta.
I övrigt är hon uppe och leker i alla fall, så allmäntillståndet är bra nu. Klagar ibland att hon ser suddigt, men blir nöjd så fort man tvättar ögonen.
I övrigt snuvig och rosslig i halsen. Har inte klagat nå mer på öronen sen hon fick alvedon sist, så blir en vända alvedon till innan natten.

Jag börjar fundera lite på bihåleinflammation? Kan man ha det som barn? Om svullnaden hon hade i ansiktet var i samband med de? Sen var hon öm mellan ögat och näsan på ena sidan när man klämde. Jag minns hur svullen jag var när jag hade bihåleinflammation och hur ont det gjorde överallt i ansiktet.
 
Riktigt jobbig natt, hon var vaken mellan halv 1 till halv 3 så fick sitta med henne i soffan. Småtungt med andningen trots full medicinering med astma medicin. Hade ont i örat och tung i huvudet sa hon. Blev bättre framåt halv 3 så då somna hon. Klockan 6 tyckte hon det var morgon och skulle upp....

Var till VC idag vid 11 tiden och fick träffa en superbra läkare. Nu förstår jag varför hon inte sovit senaste nätterna. Stackars liten har öroninflammation på ena örat (trumhinna buktar och det är väldigt rött), ögoninflammation, halsfluss och krupp!

Ska tillbaka om någon timme och inhalera för att hjälpa henne mer med andningen.
 
Riktigt jobbig natt, hon var vaken mellan halv 1 till halv 3 så fick sitta med henne i soffan. Småtungt med andningen trots full medicinering med astma medicin. Hade ont i örat och tung i huvudet sa hon. Blev bättre framåt halv 3 så då somna hon. Klockan 6 tyckte hon det var morgon och skulle upp....

Var till VC idag vid 11 tiden och fick träffa en superbra läkare. Nu förstår jag varför hon inte sovit senaste nätterna. Stackars liten har öroninflammation på ena örat (trumhinna buktar och det är väldigt rött), ögoninflammation, halsfluss och krupp!

Ska tillbaka om någon timme och inhalera för att hjälpa henne mer med andningen.
Stackars liten och stackars mamma , hoppas hon blir bra idag! :heart
 
Riktigt jobbig natt, hon var vaken mellan halv 1 till halv 3 så fick sitta med henne i soffan. Småtungt med andningen trots full medicinering med astma medicin. Hade ont i örat och tung i huvudet sa hon. Blev bättre framåt halv 3 så då somna hon. Klockan 6 tyckte hon det var morgon och skulle upp....

Var till VC idag vid 11 tiden och fick träffa en superbra läkare. Nu förstår jag varför hon inte sovit senaste nätterna. Stackars liten har öroninflammation på ena örat (trumhinna buktar och det är väldigt rött), ögoninflammation, halsfluss och krupp!

Ska tillbaka om någon timme och inhalera för att hjälpa henne mer med andningen.

Jag är själv väldigt känslig för mögel, och det yttrar sig på kort sikt som influensaliknande symtom (feber, diffus tunghet i kroppen, snuva, mår dåligt) och på länge sikt med ständiga sjukdomar eftersom immunförsvaret blir så oerhört nedsatt. Man kan säga att hela min kropp ballar ur och inget funkar riktigt och jag är mottaglig för absolut ALLT.

Har ni konstaterat mögel i huset hade jag inte vågat bo kvar. Vi FICK inte bo kvar när lägenheten sanerades efter ett läckage i grannes badrum, och det var ett väldigt litet angrepp (1 dm2 kanske) med mögel som hunnit bildas.
 
Stackars liten och stackars mamma , hoppas hon blir bra idag! :heart

Är förvånad över att hon är så pass "pigg" ändå och leker, hon har inte tid att vila på dagen trots att hon inte sover på nätterna. Verkar ha rätt hög smärttröskel eller så glömmer hon av sig på dagarna och känner efter mer på nätterna.

Får se hur speedad hon blir av Molipecten hon fick mot skällhostan för att vidga luftrören. Är ju lite morfin i den. Kanske inte får henne att sova alls nu :p
Medicin är hon duktig att ta i alla fall. Hon ville till och med ha mer när det var slut i koppen med frukt kåvepenin som är så äckligt.
 
Å herregud, vad ni får genomlida! Jag hoppas, hoppas att det ordnar sig med hälsan hos dottern/döttrarna. Och sällar mig till kören. Törs ni bo kvar? Jag förstår att det inte bara är att flytta så klart, men tillståndet hos barnet verkar så pass allvarligt. Ta hand om er. Kramar!
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 126
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 311
Senast: Habina
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 370
Senast: Calmiche
·
Hemmet För flytt. Ett stort steg från hyresrätt till egen villa. Den 16 januari får vi nycklarna till vårt eget lilla fina hus, ett väl...
Svar
4
· Visningar
1 129
Senast: Solvira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp