Nu har läkaren från Enköping ringt. Gluten provet vi tog på A var negativt, så blödningen kommer någonannanstans ifrån. I och med att hon inte haft blod i bajset på några dagar nu blir det ingen omedelbar utredning.
Dock har hon ont i magen varje dag fortfarande. Försökt fråga henne vart och hur det känns i magen. Ska be läkaren klämma på hennes mage nästa gång det är provtagning.
Hon hade fått respons från läkaren i Uppsala och han tyckte det lät som typisk ITP att värdena pendlar som dem gör. Han ville avvakta igen, så A är återigen sjukskriven från dagis. Han ville glesa ut proverna till varannan vecka nu trots att det låg så pass lågt. Om det inte börjar vända snart så kommer dem börja kolla på ifall det är kronisk itp. 9 Juni så har det gått ett halvår sen hon fick diagnosen. Dock hade hon stora blåmärken några dagar innan dess så lär ju ha insjuknat redan i slutet på November bara att vi inte reagerade direkt eftersom blåmärkena satt på benen och vi trodde hon hade ramlat på dagis.
Man blir inte direkt rik av att vara hemma och vabba så långa perioder som vi har gjort nu. Har ansökt vård i hemmet pengar via barnförsäkringen men fick avslag där
Känns totalt ovärt att ha barnförsäkringen när man inte får ut något när det väl händer nåt.
Pga att hon inte blev inlagd i början, alternativt inskriven 2 dagar i följd på sjukhuset så når vi inte upp till premisserna att få vård i hemmet pengen. Hon var inskriven fredag och söndag i början, men detta räknas inte eftersom det var en dag emellan...
Ska testa att söka vårdbidrag via FK, men har väl inte allt för stora förhoppningar att det ska godkännas. Men det får vänta tills jag får tag på en ny mobil, den jag lånar nu får jag inte ner några appar till så kan inte ta ner bank ID så jag kan logga in på FK.