Husapotek för kanin

Sv: Husapotek för kanin

Nej, det vet jag!
Har haft kaniner i många år, och är stamkund hos vet då det verkar som alla mina kaniner åker på nånting så länge dem lever här!
Men har aldrig behövt avmaska nån kanin här.

Äter gör han visst...pratade med sambon om han då det är hans kanin. Men inte konstigt att jag inte tycker det krymper i foderväg hos han då sambon fyller på hö och pellets varje morgon till han!

Så jag får prova att avmaska han och se om det hjälper!

Inte riktigt säker på vad dem kan ligga runt i för temp. Men mina kaniner och dem jag har haft har legat kring 37,5 och 38,5 i temp.

Äter gör han visst...pratade med sambon om han då det är hans kanin. Men inte konstigt att jag inte tycker det krymper i foderväg hos han då sambon fyller på hö och pellets varje morgon till han!

Så jag får prova att avmaska han och se om det hjälper!

:D Bra att sambo tar sitt ansvar för sitt djur. Men då äter ju kanin förmodligen som han ska i alla fall. :)
Antar att ni inte ser mask i bajset när ni städar hos honom, men ändå kan nog avmaskning vara en idé i så fall.

Ja, jag har tjata på han om detta innan. Och nu när jag är sjukskriven så tar han hand om mina hästar på morgonen. Så då passar han på att ta hand om Clint!
Men han ger bara sin kanin! hahaha...
Men är väl tur det. Mina har reda lite för mycket hull!

Får prova att avmaska och se, glömde givetvis köpa avmaskningsmedel igår!

Liknande trådar

Däggdjur Börjar bli dags att flytta in kaninerna för vintern och jag behöver lite idéer och inspiration till deras inomhusmiljö. Det är tre...
Svar
4
· Visningar
557
Däggdjur I min del av landet finns det inte vilda kaniner. Tydligen så har dock en del tamkaniner lyckats överleva i det vilda och blivit...
Svar
13
· Visningar
1 447
Senast: hastflicka
·
Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
1 003
Senast: Blyger
·
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 561
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama