Hurra! Jag får grilla på balkongen!

M

MataHari

Ja, som rubriken säger, efter flytten har jag hamnat i ett område där vi faktiskt får grilla på balkongen, med elgrill då. Men jag har aldrig haft någon elgrill och undrar därför lite:

Smakar maten verkligen grillat?

Vi har en raclettegrill, funkar den eller ska vi köpa en som ser mer ut som en grill om ni förstår?

Det finns med och utan lock har jag sett. För och nackdelar?

Hur får man röksmak på maten?

Hur gör ni som har elgrill, fram med era bästa tips nu!
 
Sv: Hurra! Jag får grilla på balkongen!

Åh, mitt favvisämne!
Tror faktiskt att du får ha en gasolgrill också, men de är en annan sak.
JO, maten smakar i princip likadant, det som gör smaken är oftast kryddorna... inte värmen.
röksmak... två sätt:
1. ställ en foliveform med hål i botten med fuktiga rökträbitar på gallret, så får du rök i grillen
2. använd rubs som innehåller rökträ som får dra med köttet (om det nu är det du skall grilla)

sedan så är en grill med lock alltid att föredra, värmen hålls kvar och man får ett bättre indre bränt resultat.
weber har en som heter q140, som är riktigt trevlig, med lock och allt. har testat den en del och den fungerar utmärkt, även för en brikett/gasolgrillare som jag.
 
Sv: Hurra! Jag får grilla på balkongen!

men du, den grill du har kan du nog gäöra en hel del kul med också!
 
Sv: Hurra! Jag får grilla på balkongen!

Webergrillen såg ju fin ut! Det känns som om en med lock som den hade vore rätt bra. Kanske får bli en sån till den grillälskande sambons födelsedag.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 755
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 185
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 323
Juridik & Ekonomi Jag har funderat på en sak, jag vet att pengar är ett väldigt laddat och känsligt ämne men undrar var gränsen går för att räknas som rik...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
11 403
Senast: avslutat medlemskap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp