Sv: Hur!!!???

På vilket sätt menar du och i vilka situationer?

troligtvis handlar det om bristande ledarskap.

Hunden kan oftast umgås ganska hyffast med andra hundar under LUGNA former, utbryter det stress eller iver ger hunden sig på den andra hunden eller om matten ska avbryta en lek eller helt enkelt klappa den andra hunden så ska den ena hunden provocera den andra hunden till bråk. Jag kan inte hjälpa personen ifråga för jag har sagt alla mina tips och det har hjälpt till en viss del men inte fullt ut

Ok. Min hund går bra med alla hundar men när han var yngre så försökte han testa sin gräns. Men när han morrade åt en hund eller försökte dominera så sa jag till honom direkt. Jag vill inte ha en aggresiv hund utan vill att han ska kunna gå bra med alla hundar även andra hanhundar. Många säger att hundarna själva löser det men jag har sett så många exempel på hundar som blivit hanilskna av att de allt för många gånger själva fått mäta sin dominans mot andra hundar. Jag vill inte ha dte så med min hund och det har funkat på honom att jag sagt till när han gjort så.

Men sen finns det ju alltid någon situation där hunden har rätt att morra och försvara sig om någon annan hund flyger på den. Hehe lät kanske fel men svårt att förklara.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
861
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
761
Senast: MML
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
381
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 512
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka