A

Annielee

Gör man om man har en valp som drar i kopplet när man är ute? Hur tränar ni era valpar att gå i koppel?
 
Sv: Hur?

Jag praktiserade "promenaden får ta 3 timmar om det så krävs."
Så fort hon drog i kopplet så stannade jag. När hon satte sig ner och tittade på mig så fortsatte vi. Om hon sen drog så stannade vi igen. Och så fortsatte vi. Dom brukar haja ganska fort vad det handlar om.
Sen kan man även variera med att så fort hunden drar så byter man riktning så att dom inte får gå dit dom stretar.
 
Sv: Hur?

När jag lärde av valpen med att dra så gjorde jag så att varje gång han drog backade jag ett par steg så han var tvungen att vända om och följa efter mig.
Efter runt en 5-7 promenader så slutade han med att dra, då var det bara att korta upp kopplet och låta honom gå vid sidan (han visste ju att han inte fick dra så kopplet blev hängende), när han vande sig vid att alltid gå vid min vänstra sida när jag höll i kopplet så kund ejag släpppa kopplet och han gick fortfarande kvar där.
 
Sv: Hur?

Tack för era svar, jag ska testa båda och hoppas på att han slutar dra!
 

Liknande trådar

Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 920
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 477
Senast: Rugge
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 161
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Hej alla, Vi behöver råd om hur vi kan få vår katt och nya valp att trivas tillsammans. Vi har en 7 år gammal katt som inte är särskilt...
Svar
3
· Visningar
481
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp