Hur "visar" man upp sin unghingst för att få intresse för betäckning?

Vala

Trådstartare
Har en liten fråga till er här på buke.

Låt säga att man har en årsfödd blup hingst som man tänker låta betäcka som 2 åring om blupen håller i sig.

Hur får man intresse för denna hingst av "rätt" sto ägare.
För visst är det så att man vill locka så bra ston som möjligt när man låter sin blup hingst betäcka, eller vad tycker ni?

Tacksam för alla svar och funderingar som alla ni bukefalister kan tänkas ha om detta.

MvH

Ann-Sofie

Sv: Hur "visar" man upp sin unghingst för att få intresse för betäckning?

Rätt ägare och rätt stam kommer du en bit med, tror bluphingstar de mest betäcker gårdens ston och kanske vänners/grannars ston. Annonsera i Islandshästen och eller hos lokalklubbar ligger väl nära till hands och att exteriörbedöma. Många vill nog betäcka sina fina ston med mer säkra kort.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 868
Senast: mars
·
Avel Jag har hamnat i ett dilemma. Stoet efter Freestyle-De Noir är som sagt på seminstation, medan min helt underbara dressyr-valack, har...
2
Svar
20
· Visningar
1 944
Senast: cirkus
·
Avel Detta är förutsättningarna: Jag har en hingst med något annorlunda färg som är född 2014, egen uppfödning efter föräldrar med stamtavla...
Svar
6
· Visningar
1 860
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 289
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar