Hur vill ni att ridbyxorna sitter, tight eller löst?

Carmoliana

Trådstartare
Skickade tillsist efter ridbyxor från h**ze och nu kom de, allt sitter bra upptil, perfekt i midjan och ner till arshlet, men sen är de för stora, de är liksom lite pösiga, inte tält-pösiga, men de sitter inte mot kroppen s.a.s, eftersom de är köpta på rean så hade man självklart sån otur så mindre storlek fanns inte kvar heller, men är rädd de blir skav om de sitter sådär pösigt? Visserligen praktiskt till hösten/tidiga vintern å kunna rida med långkalsonger under, innan tiden för thermo-ridningen börjar, men jag behöver ridbyxor NU inte då...

De byxorna jag har nu är egentligen lite för små, de sitter supertight, men är helt i stretch så får ju på mig dom men har skav så fort de varit lite för varmt, så vet inte vad ja skulle föredra, och fara ut på ridtur i dom sen skicka tillbaka går ju inte direkt heller o.O Å dom gick ju på en 460:-/st på rean så vill ju inte behålla något jag inte kan använda även om de var billigt för å va ridbyxor..

Sv: Hur vill ni att ridbyxorna sitter, tight eller löst?

Absolut tajt.
Hatar när det pösar sig på rumpan. Jag köper alltid ridbyxor i en storlek mindre än vad jag skulle behöva.

ja de känns som pösigt kommer de bildas massa fickor som kommer skava när man ska jobba på ordentligt, skogsmulla utan krav kanske funkar men inte om man verkligen vill göra något...typiskt! Vart så lycklig när ja hitta storlekar som verkade normala, så var de större än storlekstabellen, ganska mycke också :(

Jag vill också att dom ska sitta tajt. Det värsta är att dom blir ännu tajtare efter tvätt kommer knappt upp i sadeln dom 2 första dagrana:p

Jag vill att ridbyxorna ska sitta varken för tight eller löst utan lagom. Sitter dom för tight kan det vara svårt att komma upp på pållen och risken finns ju att man spräcker byxorna i rumpan! :grin:
Sitter dom för löst blir det ju veck och veck skaver, ajaj!

Eftersom jag har gått från körning till islandshäst och numera bara lånar häst, så använder jag vanliga byxor som typ joggingbrallor eller liknande. Tilläggas ska att jag rider mest ute i skogen. Jag har några jodhpursridbyxor i min normala byxstorlek, jättesköna. Använder de inte bara i stallet utan även som finbyxor.

Jag tyckte att det syntes redan på katalogbilderna. Jag hade en liten fundering om de valt fel storlekar till modellerna, men misstänkte att det berodde på dålig passform. Synd, för de har en hel del snygga!

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 278
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Nu har jag blivit less på att jaga efter ett par billiga, PASSANDE ridbyxor, så jag ger upp och töjer på budgeten lite för att skaffa...
Svar
6
· Visningar
3 165
C
Utrustning Undra om det är jag som är felskapt, men :crazy: Jag vet att jag är lite små tjock, rent ut sagt. Jag skulle gärna vilk aha en Kyra...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
13 148
Senast: Salinero
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar