M
Matilda_o_Bonita
Har alltid tyckt det är kul med undersökningar Därför kommer här en liten undersökning om hur ni har det i och runt ert stall/innakorderingsstall eller dyl.
Vad är a och o i stallet där din häst bor? Vad måste finnas för att du och din häst ska trivas, nu tänker jag inte på foder och strö, för det är nödvändigt, utan mer praktiska saker som uppvärmd sadelkammare, automatiska vattenkoppar och högaller i boxen/spiltan. Vad krävs helt enkelt för att du och din häst ska trivas?
Om jag och min häst ska trivas ska det enligt mina "beräkningar" finnas följande:
Kram med fungerande vatten, så man slipper bära över gårdsplanen.
Välskötta hagar på bekvämt avstånd från stallet.
Träningsmöjligheter, antingen paddock eller ridhus.
Bra ventilation i stallet.
Orning och reda och logn och ro!
Praktisk förvaring så man slipper grimmor och borstar på golvet.
Bra ridvägar i omgivningarna.
Många möjligheter att binda upp hästen både i och utanför stallet.
Detta är det jag kommer på nu Finns säkert tusen andra saker jag inte kommer på nu :smirk:
Vad är a och o i stallet där din häst bor? Vad måste finnas för att du och din häst ska trivas, nu tänker jag inte på foder och strö, för det är nödvändigt, utan mer praktiska saker som uppvärmd sadelkammare, automatiska vattenkoppar och högaller i boxen/spiltan. Vad krävs helt enkelt för att du och din häst ska trivas?
Om jag och min häst ska trivas ska det enligt mina "beräkningar" finnas följande:
Kram med fungerande vatten, så man slipper bära över gårdsplanen.
Välskötta hagar på bekvämt avstånd från stallet.
Träningsmöjligheter, antingen paddock eller ridhus.
Bra ventilation i stallet.
Orning och reda och logn och ro!
Praktisk förvaring så man slipper grimmor och borstar på golvet.
Bra ridvägar i omgivningarna.
Många möjligheter att binda upp hästen både i och utanför stallet.
Detta är det jag kommer på nu Finns säkert tusen andra saker jag inte kommer på nu :smirk: