Jillybean
Trådstartare
Jag har i andra trådar berättat om problem vi haft med vår 15-åriga dotter. Efter några månaders familjeterapi har det konstaterats att maken och jag behöver hjälp med vår uppfostringsteknik. Vi har liknande mål för vår dotter men väldigt olika personligheter och därmed olika uppfostringstekniker och vi jobbar nu på att bli mer enhetliga.
Igår gick vi igenom värderingar, vad vi ansåg vara viktigast för vår dotter. Ville vi att hon ska vara framåt och tuff eller mer eftertänksam och mjuk etc Vi fick skriva varsin lista som sedan jämfördes och slogs ihop. Detta för att vi iom att vi velat olika saker för henne skickat ut olika signaler och detta har gjort henne osäker, vill vi A eller B? Terapisten ställde en fråga som jag nu vill ställa er, den fick oss att tänka till och ifrågasätta oss själva lite:
Hur vill du kunna beskriva ditt barn när h*n är 25?
Igår gick vi igenom värderingar, vad vi ansåg vara viktigast för vår dotter. Ville vi att hon ska vara framåt och tuff eller mer eftertänksam och mjuk etc Vi fick skriva varsin lista som sedan jämfördes och slogs ihop. Detta för att vi iom att vi velat olika saker för henne skickat ut olika signaler och detta har gjort henne osäker, vill vi A eller B? Terapisten ställde en fråga som jag nu vill ställa er, den fick oss att tänka till och ifrågasätta oss själva lite:
Hur vill du kunna beskriva ditt barn när h*n är 25?