Sv: Hur viktigt är kläderna?
Nu är jag inte islandsryttare, men där jag bor finns flera stora islandsstall så jag möter ofta dessa ryttare. Det jag kan säga rent generellt är att de inte verkar bry sig det minsta om hur de ser ut när de rider. Det verkar helt prestigelöst. De har ridbyxor och hjälm, men i övrigt har de allt möjligt på fötterna och bara vanliga tröjor på sig. (eller jackor) Det verkar avslappnat och skönt. Olika läderfärger verkar de heller inte bry sig om. Det är mest fritidsryttare, men det finns också tävlingsryttare och även de verkar väldigt opretentiösa när de är ute på sina träningsrundor.
Denna uppfattning har jag med och det är ju inge fel i de så länga man själv trivs.
Men det är inge jag vill ha, jag gillar att köpa fina saker kan inte rå för de, Vissa köper skor, andra väskor andra smink och lösnaglar jag köper hästsaker och tycker om att matscha färg och form till de.
Jag får nästan slå mig själv på fingrarna, räknade att på 4 månader har jag köpt 15 schabrak och lika många benlindor
Men visst kan även jag rida i slappt dock byter jag alltid om till ridkläder och de är mest för att ja jag vill inte riskera förstöra mina vardsagskläder.
Men som i går red jag barbacka snabborstade lite inga benskydd och skrittade i 25 min i ridhuset.
Om jag ska på fest en kväll så tar jag inte på mig leopardmönstrade kjolen och den blommiga tröjjan för att sätta påmig den prickiga strumpbyxorna för att toppa med dom randiga skorna.
Jag gör inte de för jag tycker det är ruskigt ful och skulel förmodligen skämmas ihjäl.
Samma sak gäller för min del iallafall på hästen, skulle inte ha blommiga benskydd, gult träns och blå sadel och rosa tröjja med neongyla ridbyxor och oranga ridstövlar hur bekvämt det må vara=)
Därmot gör det inget om man har svart sadel och snyggt brunt träns.. då svart går till allt=)