Sv: Hur viktigt är kläderna?
Nej jag hoppas verkligen inte det blir en snobbsport men det är det nog tyvärr redan med alla märken och det känns som att islandshästfolket tar efter halvblodsvärlden mer och mer av någon anledning.
Och där ingår ju märkes grejset, sånt om något skapar ju stress och " tillbaka till skolan" känsla, där man var tvugen att ha det senaste osv för att inte bli totalt utfryst.
Men iaf.
På tävling tycker jag det är viktigt att se fin ut, inte så att jag står och badar hästen om det är höst och 5 plusgrader men borsta igenom mer än vanligt och rykta, glansspray osv så han ser riktigt ren ut.
Nu när jag har en "vit" häst lär jag väl få tvätta man och svans iaf om jag vill att det ska riktigt fint ut.
Sen brukar jag alltid smörja sadel, träns och ridstövlar.
Jag tycker med att på tävling kan man ju se lite fin ut iaf och inte ha 5 olika färger på sig utan det snyggaste är helt klart vita ridbyxor(tycker jag nästan är standard) och kavaj om det är en lite "finare" tävling annars är islandströja och en snygg välsittande klubbjacka okej men tycker inte tjocka tröjor annars är så fint precis.
Jag har alltid ridstövlar som jag smörjt som sagt och sätter på mig precis innan jag ska rida fram har dem inte och går runt och mockar i utan enbart för tävling.
På träning har jag det som passar bäst för vädret men så lite som möjligt inte overall eftersom tränaren ska kunna se lite hur man sitter osv.
Och då har jag iaf snygga ridkläder tar inte de mest slitna ridbyxorna precis.
Men hemma...oj oj där snackar vi annan liga haha där är ALLT okej och det är väldigt sällan jag rider i ridbyxor orka tränga på sig dem varenda dag nej nej.
Men ska jag verkligen träna ordentligt så sitter man ju bättre med ridbyxor så då brukar jag "lyxa till det" annars har jag mjukisar rider i princip alltid själv och knappt någon som ser en här ute i skogarna så lite därför annars hade jag nog skärpt till mig för då hade det ju varit någon mening känns det som.
skittrist att alltid rida själv
...
Men men..
Har det som är skönast helt enkelt.