Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Rent fysiskt är mina största svagheter att jag är fet och otränad
Det skulle vara fantastiskt bra om undervisningen kunde läggas upp så tycker jag. Troligen saknas den kunskapen hos många tränare och instruktörer. Det är nog de som valt att vidareutbilda sig på olika sätt som har den. Men jag håller med dig, drömma kan man få.I övrigt så tycker jag att det känns som om det inte skulle tas mycket hänsyn till människor olikheter och svagheter (på lektioner/träningar) utan alla förväntas kunna prestera lika, fastän villkoren från början är olika. Skulle vara kul med mera fokus på det också t.ex. "du som har lång överkropp måste tänka på att...", "eftersom du har långa överben kan du ha svårare med... och kan behöva öva mer på det."
Kanske det är så när man kommer upp på högre nivå, men det borde ju börjas redan från grunden. Är väl svårt i stora ridskolegrupper, och det sätter ännu större krav på bra lärare, men man kan ju alltid fantisera
Det skulle ju ställa större krav på att lärarna har mera kännedom om människokroppen också. Ju mer jag tänker på det desto konstigare tycker jag att det är hur lite det nämns om människokroppens olikheter och hur det inverkar på ridning (och tvärtom). Vi får ju tidigt lära oss om hur viktigt det är med en bra sits, och optimala vinklar och linjer, men vad jag kan minnas har jag inte en enda gång läst (i t.ex. någon ridbok) om hur olikheter kan påverkar t.ex. dessa vinklar och linjer, eller ge andra problem.
Egentligen borde ju detta vara något grundläggande, för om man vet om ett specifikt problem så har man ju lättare att arbeta med det.
Det går bättre och bättre, fick kvittot sist jag var på träning, tränaren sa att jag (stundtals) satt riktigt bra i sadeln och det har jag aldrig hört förut så de var kul.
.
Jag har precis som IW "för långa armar" för min överkropp/mina höfter. Jag får nöja mig med att ha armarna så nära höften tillåter.