Hur veta om man är gravid???

P

plymen

Vet inte om tråden ligger riktigt rätt men.... Saken är den att det hände ett litet missöde på lördagen och risken finns att jag blivit gravid..:crazy: Jag tog dagen efter piller 32timmar efter men chansen lär vara ganska stor att man blir gravid i allafall då jag tog pillret så sent.

Min fråga är nu den, att när kan jag ta ett graviditetstest? Hur snabbt syns det ifall man blivit gravid?? Vilka andra tecken kan tyda på det?? Borde få mens om två veckor, om den kommer som vanligt kan jag vara gravid endå??

Tacksam för svar!!
 
Sv: Hur veta om man är gravid???

Dom där pillerna kan man ta upp till 72 timmar efter sexet?
Om jag inte minns fel..
 
Sv: Hur veta om man är gravid???

Dom där pillerna kan man ta upp till 72 timmar efter sexet?
Om jag inte minns fel..

Jo, det stod 72 timmar, men också att om man tar pillret inom 12h var skyddseffekten kring 90%(tror ja) och efter 24 timmar minskar det med hälften..:crazy:
 
Sv: Hur veta om man är gravid???

Ok, kommer mensen som vanligt så är chansen inte så stor att du är gravid. Ett test kan du väl göra om 2 veckor om mensen inte kommer, om du gör ett test om typ en vecka så skulle det nog inte synas om du är gravid.
 
Sv: Hur veta om man är gravid???

Tyvärr ingen idé att ta test nu. Det syns inget. Du måste uthärda tills datum för första mensdag.
 
Sv: Hur veta om man är gravid???

okej, då var det som jag gissade!! Tack båda!
 
Sv: Hur veta om man är gravid???

Vänta tills din mens har kommit. Kommer den inte, vänta 1 -2 veckor till och gör sedan ett gravtest.
 
Sv: Hur veta om man är gravid???

Är det så att det går att kolla först 1 månad efter att man blivit gravid eller varför ska jag vänta 2 veckor ifall mensen inte kommer?? Vill ju "bli av" med det så snabbt som möjligt!:crazy:
 
Sv: Hur veta om man är gravid???

Jag har alla gånger, fått en liten blödning ca 5-7 dagar efter jag tagit akut p-piller, detta har oxå stört till ordentligt i min menscykel.

Gör ett graviditetstest 4 veckor efter att du tog pillret.


Jag hade inga symptom alls när jag blev gravid, och har det inte nu heller. Det syntes direkt då jag svullna ordentligt (därför jag testa).

Är det 2 veckor kvar till mensen så om man ska gå efter "standard" bör du ha ägglossning runt nu. Och det krävs ju då att spermerna befruktar ägget under de 24h det lever och sen att ägget inte lyckas fastna, jag har för mig att akut p-piller tunanr ut livmoderväggen så det inte kan ske.

Alla är olika, jag hade oskyddad sex i 8 månader innan jag blev gravid. Andra så tar killen av sig kalsongerna så vips, är man gravid ;)
 
Sv: Hur veta om man är gravid???

Tack för svaret! Det är väl bara att vänta då och hoppas att vi inte "brände i bottnet"...;)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 662
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 039
Senast: Rie
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 317
Senast: Calmiche
·
Skola & Jobb hej. funderar lite jobbrelaterat o vill kolla med er bukare fall ni har några kloka inputs ☺️. är situationen jag varit sjukskriven...
Svar
6
· Visningar
1 809
Senast: vtok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp