Hur vet man när katten föder?

Sinfonie

Trådstartare
Finns det några speciella tecken man ska kolla efter de sista dagarna i dräktigheten? Som på ston släpper bäckenbanden och de får vaxproppar.

Sv: Hur vet man när katten föder?

Honan släpper magen. Istället för att puta ut åt sidorna sjunker magen ner och hänger mot marken. Då lägger sig ungarna till rätta i livmoderhornen. Det brukar även komma en slempropp inna förlossningen, problemet är att slemproppen kan gå en vecka innan förlossning, ett dygn före, en timme innan eller precis när förlossningen sätter igång.

Sv: Hur vet man när katten föder?

Ungefär hur långt innan förlossningen brukar hon 'släppa magen'?

Liknande trådar

Övr. Katt Som några av er kanske vet så gick våran älskade Sotis Skrotis Skrotnisse "Nisse" ur tiden för ett tag sedan nu. Han har lämnat ett...
2
Svar
23
· Visningar
1 057
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
680
Övr. Katt Nu är det dags igen! För varje digitalt deltagande skänker Agria 10sek till katthem. Ska ni vara med? :) Jag tänker filma Kim imorgon...
Svar
2
· Visningar
202
Senast: Glimra
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
458
Senast: KeeNine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna