Hur vet jag om skridskorna behöver slipas?

SaraXX

Trådstartare
Har köpt tre par på loppis. Alla som ska åka är nybörjare och det kommer inte att bli särskilt frekvent. Vad är tecknet på att slipning behövs?
 
Jag skulle utgå från att de behöver slipas.

Man säljer antagligen inte nyslipade skridskor? Dvs man slipar dem inte om de ändå strax ska säljas.
 
Jag hade också utgått ifrån att det behöver slipas.
Man märker det också när man åker, de glider inte lika bra och det blir lite trögare att åka är min erfarenhet.
 
Men att det blir trögare när man åker är väl inte nödvändigtvis en nackdel tex för fyraåringen? Det ska liksom inte spelas några matcher direkt.
 

Liknande trådar

Tjatter Jag besökte en loppis för ett par-tre år sedan, men nu vet jag inte var den låg :laugh: Det var en gul byggnad, fanns en sportdel på...
2
Svar
21
· Visningar
1 827
Senast: gul_zebra
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
652
Senast: Glimra
·
Juridik & Ekonomi Jag och sambon vill skriva testamente för att "reda ut" ett par saker. Men vi har ju absolut inte råd att ta hjälp av någon att skriva...
2
Svar
25
· Visningar
1 336
Senast: starcraft
·
Fritid Jag ska för första gången vandra i Alperna, denna gång blir det i Cervinia, Italien :banana:. Ser så fram emot det! Jag har tidigare...
Svar
10
· Visningar
606
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp