Hur varma täcken på klippt häst?

Trocadero_lover

Trådstartare
Nu är min fjording/Newforest/Halvblod rakad /filtklippning. Hur varma täcken ska jag ha på han?
Ge förslag på tjocklek och ev. täckesmärke o typ av täcke då han behöver några nya.

ni kan typ skriva såhär att vid 2+ kan du ha ett ***grams täcke från bucas

o vid 10- kan du ha ett..... jaaa blabla...

snälla ge mej tips!!!

Min fjorda är spårklippt och hon har ett TM vintertäcke från Hööks som hon klarar sig med hela vintern. Vid över typ -15 grader har hon ett fleecetäcke under som går upp en bit på halsen. :)

har hon vintertäcke på sig nu?
Min pålle är ju mer klippt så jag kanske kan lägga på vintertäcket snart iaf.? det är ju inte jätttttte tjockt,ganska lagom.

Nu bor ju du i småland o jag i jämtland... :smirk: Hur kallt har ni nu? Vi har haft ner mot -10 grader o då har hon haft vintertäcke. Men nu har det varit runt noll några dgr och då har hon haft regntäcket.

Liknande trådar

Utrustning Nu får jag sluta göra täckestrådar hela tiden :o Kommer på nya saker direkt när jag postat en annan tråd, verkar det som :meh: Hur som...
Svar
5
· Visningar
1 493
Senast: Scata
·
M
Utrustning Var ute efter ett halvhals innetäcke, typ 250-300g. Men det enda som jag kan hitta är ju hela 550g!!! "jumbo" eller nåt. Alltså, jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 216
Senast: -moa-
·
V
Hästhantering Hej! Är nybörjare o vill ha lite tips på saker som hästen o jag kan göra för att komma varann lite närmare. Vågar inte rida själv...
Svar
4
· Visningar
1 641
Senast: vill veta mer
·
Utrustning Har börjat fundera på vad man ska köpa hem för täcken, om man hittar några bra. Är inte så duktig på detta med täcken så nu vill jag ha...
Svar
8
· Visningar
1 129
Senast: fjordtokan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2