Hur vanligt är det med svarta hamstrar?

S

Stallflicka

Jag har två st guldhamstrar (inte syskon). Den ena är svart :love: Jätte gullig och fin! När jag köpte honom var det bara han av syskonen som var svart och tyckte det skulle va kul med en lite udda färg! :cool: Hur vanligt är det med svarta guldhamstrar, har hitills inte sett nån annan än han som är det? *min lilla snygging* :)

Jag har haft flera svarta hamstrar :D
Jag har haft helsvarta, svart dominantspot och svart bandat :cool:
Bra färg när man vill ha fram svart sköldpadd/vit tex :angel:
Eller en Black Yellow (har jag också haft) :cool:
Inte jätte ovanligt precis dock och inte alls svår att avla fram :p

Jag fick en kull med hamstrar för ett tag sen och alla blev creme färgade förutom en hona som blev svart. Henne behöll jag givetvis själv fast det var flera som ville köpa henne :D. Visst är dom svarta hamstrarna söta :love:

Min barndomskompis hade en liten svart förut, Busen :). Lever tyvärr inte idag :(....

jag hade en svart hane, fast han hade en vit sträng på hakan.
Har nu två svarta gerbiler oxå dom med svart sträng på hakan..

*vill ha hamster igen* :cry:

En del tar en zobel för svart ibland.
Skillnaden är att svart är svart och zobel har creamfärgade ringar runt ögonen.
Sedan finns silverzobel också som har gråa ringar runt ögonen :d

Kul med lite färgfakta :), trodde det knappt var några hamstrar som var svarta (visste att det fanns men inte att det var rätt vanligt ändå) :D

Dom finns i alla möjliga färger :D
Roborovski finns i två olika teckningar.
Den vanliga och den vithuvade som heter hysky tecknad.
Kinesisk dvärghamster finns i agouti, agouti dominantspot + att det var någon i Nederländerna (har jag för mig) som fått fram vita (sett bild på det).
Vintervia finns i agouti och saphire (safir) och båda finns i varianten pearl.
Campbeller finns i flera olika färger och likaså guldhamstern.
Här är lite länkar till hamstrar i olika färger:
Guldhamster, några av färgerna
Svenska hamsterföreningen
Hamsterns färggenetik om man är lika färggenetisk tokig som jag :o
Campbeller
Blandade bilder på dvärghamstrar i olika färger

Tack Stollan för hemsidelänkarna! Fina hamstrar det fanns på sidorna i alla möjliga häftiga färger! ;)
Min svarta hamster var lik den på första länken under "Black" som hade den här fägen: Black Short-haired Syrian Female. :love:

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 693
Fritid En annan tråd höll på att tas över av det här ämnet så jag startar en ny tråd om detta ämne istället! Det borde finnas flera personer...
Svar
14
· Visningar
1 960
Senast: Mia_R
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 945
Senast: Takire
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 541
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sellpy?