Hur vanligt är bortlottning?

G

Graendal

Jag ska börja tävla dressyr i höst och sitter och planerar vilka jag ska anmäla mig till. Men hur vanligt är det egentligen att man blir bortlottad? Kan man räkna med att starta de tävlingar man anmäler sig till, eller vad tror ni?

Jag rider ponny i Stockholms län, och kommer börja med LC/LB'er, ifall det spelar nån roll.

Tack! :)

Sv: Hur vanligt är bortlottning?

Nu vet jag inte hur ponnysidan ser ut men på hästsidan är bortlottning vanligt förekommande. Skulle gissa att det är få tävlingar i stockholmsområdet där det inte lottas bort någon, iaf på lokal nivå.

Jag tävlade precis samma klasser som du förra våren, tävlade kanske 7 gånger eller så och blev aldrig bortlottad från mer än en klass. Ponny alltså. Men jag kanske hade tur helt enkelt...

Det beror lite på när säsongen det är och vilken tävlingsplats. Men det förekommer bortlottning även på ponny, även om det inte är lika ofta som på stor häst.

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 421
Senast: hhere
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 196
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 146
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 520
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka