Hur vanligt är det egentligen?

Sv: Hur vanligt är det egentligen?

Det kanske beror på vart embryot lagt sig, och hur lång tid som har gått.

Sitter än idag och klurar på vad som hände mig förra sommaren.
Jag helt plötsligt fick fruktansvärda krampor i hela buken, fick åka upp till akuten, då la smärtorna av. Dagen efter åkte jag dit igen ock kollade upp på gyn, då kunde dom bara säga att jag hade vätska i buken. I 2 veckor efteråt hade jag fortförande jätte ont, gick med tjocka nattbindor på dagarna och fick byta ofta. Så fort jag rörde på mig gjorde det ännu ondare.

Har aldrig fått reda på vad det var, nu hade jag liknande smärta häromdagen i ca 1 timma. Men sen så var det inget mer med det, förutom mensvärk som jag redan nämnt då.

Men att aldrig fått reda på vad som hände då?! Det gör mig så orolig att det ska hända igen, vad det nu var...
 
Sv: Hur vanligt är det egentligen?

Men herregud...det är ju jättevanligt. Klart det inte är något fel. Inte på det du beskriver iaf.
När jag blev gravid så hade jag mensvärk hela veckan efter beräknad mens, men ingen mens kom och ömma bröst. Till slut snodde jag en sticka på jobbet och testade för säkerhets skull bara och tja, det var så positivt det kan vara.
 
Sv: Hur vanligt är det egentligen?

Ja ok..

Men jag har ju haft mens, iofs var det väldigt lite..
Gjorde ett test för 2 veckors sen, det var negativt.. Men då hade jag kanske bara varit med barn (omjagnuärdet) i 2 - 3 veckor, och då kanske det inte syns..

Jag är trött hela tiden, yr en hel del, mensvärk.
Sen inte mycket mer symtom, hur ovanligt är det att inte få ömma bröst t.ex?

Jo, glömde säga. Vaknade inatt, fick en stark illamående känsla som bara var någon minut. Sen somnade jag om..

det var ganska skumt.. :crazy:
 
Sv: Hur vanligt är det egentligen?

Köp ett test? Är det 6 veckor sen du hade en riktig mens så "ska" apotekets tester visa positivt.

Är det inte positivt kontakta gyn, du kan ju t.ex. ha en cysta och det kan sluta illa, den bekanta jag skrev om fick operera bort sin ena äggstock + ledare. Och låg inne i flera veckor p.ga. lågt blodtryck och det tog väl 8-10 veckor efter operation innan hennes blodtryck vart normalt igen.

Jag har inte haft någon symptom alls förutom trötthet, brösten har ömmat lite (men så har de vuxit från a-c kupa på bara några veckor)
 
Sv: Hur vanligt är det egentligen?

Mm jag får väl göra det, väntar någon vecka till. Just in case.

Grejen är den att det onda flyttar lite på sig lite då och då, ibland gör det ondare på höger sida, ibland i mitten.. ja du förstår..

En cysta, om jag förstått rätt så gör det ont på stället.
Och inte flyttar på sig titt som tätt.
 
Sv: Hur vanligt är det egentligen?

Det borde visa på testet tycker jag. Gå nu tilll MVC och be dem testa så du kan sluta vara orolig;). Onödigt att oroa sig i onödan. Är det något fel på magen så får du ju hjälp med det också isf. Iväg med dej nu!!!
 
Sv: Hur vanligt är det egentligen?

suck..

haha, jag får sån ångest av att gå till typ sjukhus o sånt.. usch hatar det..
 
Sv: Hur vanligt är det egentligen?

Klen tröst kanske, men det är inget farligt att gå till sjukhuset. Bara så du vet, ingen kan göra något som du inte vill, du är i din fulla rätt att tacka nej ifall de vill göra en undersökning/behandling som du inte kan tänka dej.
Antagligen gör de ett tillförlitligt gravtest och är det negativt så kanske de tar några prover för att se vad det är för fel, oftast räcker det med vanliga blodprov, men ev kan man ta avföringsprov, då får du med dej material och får göra provet hemma i lugn och ro.
Är testet positivt så tja, då blir det nog att skriva in sig på MVC:D
Det kommer att gå bra "tröstar"
 
Sv: Hur vanligt är det egentligen?

Nej jag vet..

Jag ska ringa imorgon..
Gud ja, tänk om det är positivt, att jag är med barn.
Vad ska jag göra då :confused:

Aja, det löser sig väl iaf. Tack för trösten!
 
Sv: Hur vanligt är det egentligen?

Alltså, DET är ett större problem. Då är vi två som brottas med det. Jag ÄR med barn och vet inte hur jag ska göra alls. Är typ alldeles för gammal för att bli med barn (trodde jag ja:o).
Jag hade typ börjat planera min ålderdom, på en gård med mina hästar och ett växthus:D:rofl: och så kom detta då:eek:
 
Sv: Hur vanligt är det egentligen?

Hehe, men grattis iaf. Klart du ska behålla det, och allt annat du tänkt dig :d

Själv är jag ganska ung för att bli mamma och arbetslös, pojkvännen har jobb efter sommaren iaf. Det gör ju så att man kan tänka sig att behålla det, hade båda varit arbetslösa så nej.

Både hoppas och inte hoppas ändå, nae ja vet inte..
Skulle nog åka på kraftig beslutsångest om jag är gravid..
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2
Svar
25
· Visningar
2 565
Senast: Jahopp
·
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 105
Senast: Bexzor
·
Småbarn Min son har alltid varit rätt mammig. Men sedan jag blev gravid har det blivit extremt! Sonen(2,5) är nu jättemammig och väljer alltid...
Svar
8
· Visningar
1 336
Senast: Sedna
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 664
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp