Hur vanligt är det egentligen?

F

fancyfree

Att få mens när man är gravid? eller ja, rättare sagt "något mensliknande". *lite smått orolig över min konstiga mens o svullna mage*
 
Sv: Hur vanligt är det egentligen?

Fram till v.12 är det inte ovanligt att man får en liten blödning som är helt ofarlig.
 
Sv: Hur vanligt är det egentligen?

Min faster hade regelbunden mens under hela sin graviditet.
Hon hade fått 11 missfall innan den, så hon var ganska så nojig över det kan jag meddela.
 
Sv: Hur vanligt är det egentligen?

Ok. Jag käkar inte piller längre, och när jag inte gör det så har jag alltid fått massa mens. Men nu första dagen så kom det bara en liten fläck i trosskyddet (brukar ha ett rött lakan när jag vaknar). Senare på kvällen satte mensen igång lite mer o 2 dagar framåt, men inte mkt. Uppehåll i ett dygn sen stänk sen uppehåll 2 dagar och har nu haft stänkblödningar i 2 dagar.

Har inte haft någon mensvärk, är jättetrött hela tiden. Magen är tjock (inte tjock som i fet, om inte fettet fördelat sig väldigt konstigt :eek: ) o det är typ en liten utbuktning precis under naveln.

Vågar inte göra ett test än ifall det inte skulle synas ännu.

Guud, känner mig så konstig. Och igår kändes det som mitt blodtryck var nere på noll genom noll, allt snurrade hela dagen =/
 
Sv: Hur vanligt är det egentligen?

Jag fick också en sån mens och ägglossningen efter den blev jag gravid. Min Bm trodde dock bara det var en liten blödning då alla andra symptom var så starka.

Sen minns jag att jag fick en blödning i v. 10-11 nånting, kollade upp det på nätet och det hade med att moderkakan fäste/flyttade sig eller nått sånt.
 
Sv: Hur vanligt är det egentligen?

Du har sagt i en annan tråd, att det inte syns på testet förens 6 veckor. Är du säker på det?
 
Sv: Hur vanligt är det egentligen?

Jag testade positivt två veckor efter att jag blev gravid..
 
Sv: Hur vanligt är det egentligen?

Jasså ok då vet jag =).

Delvis kl..

Har upptäckt en knöl lite under naveln och lite åt vänster, som även ömmar när jag trycker på det. Någon som har nån som helst aning om vad det kan vara?

Vet inte riktigt vad som finns där bakom? Förutom äggstocken (Trorjagiaf :confused: )
 
Sv: Hur vanligt är det egentligen?

Kan vara navelbråck! Har hört att det är som ett hål där tunntarmen kan "fastna" vilket kan bli ett akut tillstånd. Har också konstiga knölar runt naveln, men det kanske alla har?!
 
Sv: Hur vanligt är det egentligen?

jadu har ingen aning, igår fick jag skitont i nedre delen av magen. Kändes som den skulle sprängas, blandat med knivhugg, det hållde på i 1 - 2 tim.

Jag är inte sån som ringer sjukan i första taget, usch hatar sjukhus.
(Sitter o hoppas på att magen ska blir normal nån gång)
 
Sv: Hur vanligt är det egentligen?

Jag tycker du ska gå till MVC och göra ett test. De testen vi har på jobbet (jobbar på VC) visar pos om man är gravid redan 6 dgr efter befruktning, det är sådana test man t.ex använder innan op för att se om patienten är gravid innan man söver (om risken finns förståss).
Jag tetsade i v. 5 med ett sådant och det visade jättepositivt.
 
Sv: Hur vanligt är det egentligen?

Det kan vara en sk nidblödning, alltså en blödning som uppstår när det befruktade ägget fäster vid livmoderslemhinnan.
 
Sv: Hur vanligt är det egentligen?

Ok, men ska man verkligen få ont i magen, när man är med barn?
Jag går och har mensvärk ständigt sen förra mensen.
 
Sv: Hur vanligt är det egentligen?

Ok, men ska man verkligen få ont i magen, när man är med barn?
Jag går och har mensvärk ständigt sen förra mensen.

Växtvärk i livmodern, fostret växer ju typ 1-2mm/dag. Dessutom så ska äggstockarna flytta på sig och alla tarmar ska möblera om sig.
 
Sv: Hur vanligt är det egentligen?

Visst kan man ha ont i magen, det är livmodern som töjer ut sig så man får mensliknande ont.
 
Sv: Hur vanligt är det egentligen?

Det hade jag ingen som helst aning om :eek:

Jag har läst lite om utomkvedshavandeskap, och började tro att det var de jag hade, bl.a för alla jag frågar har inte varit med om någon mensvärk vid graviditet.

Jag får väl vänta och se ett tag till innan jag ringer KK *skjuter upp det varje dag*

/ Sara som måste sluta oroa sig så mycket
 
Sv: Hur vanligt är det egentligen?

Jag gick i två månader och väntade på att mensen skulle komma igång (hade lite mensvärk och det kändes som om jag skulle börja störtblöda vilken sekund som helst). Till slut gick jag och kollade vad som var fel och då visade det sig att jag var gravid sedan ca 12 veckor tillbaka:o.

Så mensvärk kan man ha när man är gravid!
 
Sv: Hur vanligt är det egentligen?

Jag vet en som fick utomkvedshavandeskap och hon låg bara och skrek av smärta och var nästan på gränsen till att tuppa av.

Sen vet jag en som fick en cysta på äggledaren och sen vred sig ledaren runt sig själv, hon kunde inte heller röra sig.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2
Svar
25
· Visningar
2 565
Senast: Jahopp
·
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 105
Senast: Bexzor
·
Småbarn Min son har alltid varit rätt mammig. Men sedan jag blev gravid har det blivit extremt! Sonen(2,5) är nu jättemammig och väljer alltid...
Svar
8
· Visningar
1 336
Senast: Sedna
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 664
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp