Hur väljer jag mäklare?

Unafraid

Trådstartare
Hur ska jag välja mäklare? Ska hjälpa en bekant sälja en större lantbruksfastighet med skog. Jag har en mäklarfirma jag verkligen gillar, de hade dock inte sålt så mycket skog och rekomenderar en annan firma. Men hur söker jag reda på en bra mäklare? Eller en bra firma?

Hur ska jag välja mäklare? Ska hjälpa en bekant sälja en större lantbruksfastighet med skog. Jag har en mäklarfirma jag verkligen gillar, de hade dock inte sålt så mycket skog och rekomenderar en annan firma. Men hur söker jag reda på en bra mäklare? Eller en bra firma?

Kolla vilka som säljer mycket lantbruksfastigheter i området om värdet ligger ffa i lantbruket eller skogen. Det är då där folk på jakt efter sådana fastigheter kollar och firmorna potentiella köpare har kontakt med ’bakvägen’. Skulle tro att det runt er är som här, mycket Ludvig o co samt Areal.

Helt rätt att inte sälja med vanlig mäklare som inte kan något om skog/lantbruk. Är väldigt frustrerande som köpare då mäklarna inte har alla papper i ordning.

Kolla vilka som säljer mycket lantbruksfastigheter i området om värdet ligger ffa i lantbruket eller skogen. Det är då där folk på jakt efter sådana fastigheter kollar och firmorna potentiella köpare har kontakt med ’bakvägen’. Skulle tro att det runt er är som här, mycket Ludvig o co samt Areal.

Helt rätt att inte sälja med vanlig mäklare som inte kan något om skog/lantbruk. Är väldigt frustrerande som köpare då mäklarna inte har alla papper i ordning.
Det är nog skogen som har mest värde, men det är galen bostadsbrist i kommunen så det är faktiskt jättesvårt. Jag blev rekommenderad Ludvig och co av mäklaren jag pratade med och ska kontakta dom. Det finns en mäklare som säljer mycket större fastigheter på en annan firma, men sambon har använt honom och var enormt missnöjd, så han går bort.

Liknande trådar

Hemmet Efter att ha haft min älskade etta på Södermalm i över 23 år har jag nu bestämt mig för att sälja den då jag inte bott i den på snart...
Svar
17
· Visningar
796
Senast: MiniLi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
739
Senast: Soapbubble
·
Hemmet Något som kan vara bra att tänka på om man vill binda elpriset på längre tid är att företaget som man binder hos skall vara stabila nog...
2 3
Svar
54
· Visningar
225
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 998
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte