Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Något många väljer att glömma är att alla hundar är blandraser från början.
Utan blandrasavel skulle inte dom rena raserna ha uppstått heller.
Tack! Precis vad jag tänkte haspla ur mig.Och om du dessa "urtidsblandraser" var så bra, varför började man rasavla överhuvudtaget?
Vad jag menade var att en blandrashund med en kunnig ägare blir en betydligt trevligare hund än en renrasig med en ägare som inte kan någonting om hunduppfostran
åhhh vi har nästan samma blandning.. är det hunden du har på bilden?
Jag har en blandning mellan siberian husky och schäfer. Det var några bekanta som hade honom till en början, men då de inte kunde ha honom kvar så köpte jag honom, då var han 5½ mån.
Det var alltså inget planerat köp, men jag var hundvakt några dagar i veckan åt honom sen han var 4 mån och jag kunde bara inte låta honom försvinna så det blev vi två.
Kenzo
![]()
Öh, finns det någon poäng i det där? Jag menar...En ägare med renras och kunskap har ju en trevligare hund änd blandisägaren med noll kunskap också?
Blandraser vet du inte om det är far och dotter man paret,
Och om du dessa "urtidsblandraser" var så bra, varför började man rasavla överhuvudtaget
Men så som uppfödaren till din hund resonerade så hade mamman till kullen dåligt psyke, eller?