Lycan
Trådstartare
Det må låta mordiskt och elakt att vilja utrota en art. Men för tillfället har jag en stor myggsvärm i ladugården där jag håller på att bygga en kaninbur. Det är helt hopplöst att försöka stå där och försöka göra rätt när man får 5 myggor som biter i ansiktet, 3 på halsen och 8 på ryggen samtidigt. Det blir ett stressbygge där jag gör fel om och om igen för att det är så otroligt mycket mygg som attackerar och biter samtidigt. Jag blir arg, gör fel, gör illa mig, blir myggbiten och sedan fortsätter det så där. Jag testade att använda myggmedel på mig själv med det hjälpte bara en kort stund sedan var det samma visa igen. Så jag känner mig lite mordisk mot de där jäklarna just nu. Så nu till min fråga till livräddarna i detta forum: Hur blir jag av med myggen? Än om jag blir färdig med buren kan kaninerna inte flytta in förrän myggsvärmen är borta. Måste jag köpa dyra myggfångare för att bli kvitt problemet eller finns det enklare sätt? Jag läste någonstans om att man kunde elda torkad kaffesump och jaga bort myggen på så vis men funkar det? Dessutom känns det inte så säkert att använda eld i en byggnad med mycket damm och spån. Några kloka råd?