Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det behöver man inte bry sig om. Tina och frys igen hur så mycket du vill.@em-pirre Jag förstår att det är en viss skillnad, tänkte mest på risk för salmonella och att det är rötmånad. Klart hundar är tåligare... å andra sidan har jag en collie.
Jag köpte 5kg-korvar en gång när de hade extrapris i djuraffären närmast mig. Lät dem tina lite, tog sedan den största kniven i köket och delade korvarna med den. Det var förvånansvärt enkelt, en miljard gånger lättare än vad jag trodde att det skulle vara. Lät korvarna ligga på golvet, stack ner knivspetsen så långt det gick, bände lite och "sågade" sedan med kniven där. Delade varje korv i 5-6 bitar och satte in dem i frysen. Det blev väldigt bra för då kan jag ta fram en bit och ta av den i någon dag tills den är slut.
Efter några leveranser med dessa bautastora korvar är jag positivt inställd! När de anländer till vår lägenhetsdörr är de precis lagom tinade så jag kan "såga" i dem med en rejäl brödkniv, delar upp i 5 delar och lägger in i frysen. Tack för skitbra tips!
Jag ger Fodax färskfoder, 2 mål/dag. Tillskottet just nu är solrosolja, tänkte börja ge Lillan laolja också.
Jag valde det för att det har ett högre fettinnehåll (ca 21 jämfört med ca 14 ) och då högre energiinnehåll (426kcal jmf med 390kcal ) sen ska det har mer begränsade samt till viss del hydrolyserade proteinkällor.