Hur uppdaterade är ni gällande operativsystem på iPhone och Mac

Gunnar

Trådstartare
Moderator
I den nya versionen av forumet som jag hoppas kunna uppdatera till snart finns det möjlighet att konvertera bilder till webp-formatet, de tar då mindre plats på servern och går också snabbare för er att ladda ner. Nästan bara fördelar.

Det finns dock ett litet problem, Apple har som vanligt varit långsamma på att följa andras standard vilket gör att det krävs minst IOS 14 på iPhone för att det skall fungera efter vad jag har sett.

För de flesta borde detta inte vara ett problem, men om man har en gammal iPhone kanske man inte kan uppdatera till version 14 eller högre? Vad jag förstår kom version 14 år 2020.

På mac borde det om man inte kan uppdatera safari gå att köra en annan webbläsare som haft stöd för detta längre.

Det vore intressant att höra om det finns några som skulle kunna tänkas drabbas av detta, då det skulle innebära att de inte såg bilderna alls innan uppdatering till webbläsare med webp-stöd.
 
Om jag navigerat rätt i listorna så är det iPhones tidigare än 6S som inte kan köra iOS 14. Senare modeller (läs: från och med 6S, alltså 6S Plus, SE, 7, 8, X, XR, XS, 11 etc) skall klara iOS 14. Jag gissar(!) att andelen användare med ur-6 (discontinued 2018) eller äldre är mycket liten.
 

Liknande trådar

Bukefalosnyheter Jag har under kvällen lagt till en ny funktionalitet som skall fungera på datorer och mobiler så länge de inte kör Safari som webbläsare...
2
Svar
30
· Visningar
3 064
Senast: Gunnar
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 841
Senast: Nahar
·
IT & mobiler Jag har hamnat i ett ekorrhjul när jag ska hjälpa min åldrige far att få ordning på hans iPad... Han fick den för tre år sen - inte...
2
Svar
26
· Visningar
1 557
Senast: Elementary
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCII
  • Sämsta filmen?
  • Skal/regnjacka för vandring.

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Breeders dressyr 2024
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp