Hur tycker ni denna sadel ligger?

Sv: Hur tycker ni denna sadel ligger?

Tycker den ser ut att ligga mer i gämnvikt med padden under... Men jag är ingen expert...

tyvärr så är dessa bilder som finns här dom bästa jag har, Hästen var inte riktigt sammarbetsvillig...

okey men har du känt om den trycker ?
och har du haft nån ute som provade ut dne?
annars tycker jag det ser ut som dne ligger bra..

Du kan inte bedömma hur en sadel ligger på bild man måste se hur det ser ut när hästen rör sig och känna så den ligger rätt. Var tog fårskinnspadden vägen kan inte se nån. Ta ut en sadel provare kan hon hjälpa dig kostar någon hundra lapp det är det värt.

Nej den trycker inte nånstanns.. hade hästen inte gillat denna sadel så hade hon gjort allt för att bli av med den.. Hon är sån.. Vi har inte fått den utprovad utan vi blev ombedda att ta med den andra sadeln och så dom kunde leta upp en likvärdig vilket dom gjorde, Ingen kan typ ta sig ner till stallet eller ner kommer dom men inte upp igen det är det som är det hela problemet för en sadelprovare vill nog inte knalla 1½km ner till stallet

okey du kan inte rida till en utprovare?
Låg den förra sadeln bra? Om de skulle hitta en likvärdig tänkte jag..

nej.. närmaste är ett par mil bort, Ja den "gamla sadeln" Ligger super bra på henne..

utan padden ser den ut att ligga i bakvikt, ligger bättre mer padden tycker jag.
Dressyrsadeln ser även den ut att ligga i bakvikt

Jst därför hon har padden.. Kruxet är att hon är ganska sänkt i manken.. Dräför blir det så med dom flesta sadlarna

Tycker sadeln ser ut att liga lite i bakvikt. Ser bättre ut med padden Men det är jättesvårt att bedöma genom att bara se bild. Bra hade det varit om du hade foto helt utan underlägg.
Men ta ut en sadelprovare som ser hur sadeln ligger i verkligheten och hur den ligger när du rider i den innan du köper den.

Den verkar ligga bra, men fårskinnspadden hade jag unte haft.Pessoa sck´habraken är så tjocka ändå.Det blir lite kaka på kaka.Man kommer inte så näa hästen utan rider bara i "sadlen".
Snygg sadel!!!

Jag har funderat på att rida utan fårskinnspadden, Men man kanske skulle isf ha en tunnare pad? Eller ingen alls.. Dom schabraken är ju såppas tjocka ändå...
Ja visst är den? eller jag tycker det iaf och den ger mig enormt bra stöd:)

Jag tycker den "nya" sadeln var betydligt Fiinare...
Det "Gamla" var inte så 100 % :p För min del :)
Den ser ut att ligga väldigt Konstigt utan Padd...
Men med Padd, ser det mkt bekvämare ut !

Liknande trådar

Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de... 2
Svar
35
· Visningar
6 252
Senast: Lavinia
·
Utrustning Ja, precis som rubriken lyder. Hur tycker ni denna sadel ligger? 2 3
Svar
52
· Visningar
6 561
Senast: ameo
·
E
Utrustning Hej allihopa! Vänder mig till er sadelkunniga!Vill bara höra åsikter, eftersom ja lätt nojjar över småsaker.. Jag har en...
Svar
18
· Visningar
4 976
Senast: elin_sundbo_stjarna
·
Utrustning Jag sitter och funderar på vad för slags sadel jag ska köpa till min unghäst(4år) Glampi(islandshäst). Han har ju lite längre rygg än...
Svar
2
· Visningar
1 594
Senast: videnlis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka