Sv: Hur trogen är du din tränare?
Jag har provat en del olika tränare inom olika discipliner.
Började rida lektioner över huvud taget för sju år sedan, började då med western.
Började rida för Staffan Ljunggren, som är en suverän och petig tränare, oerhört sympatisk. Tyvärr blev det för få deltagare så de träningarna har tagit slut. Red för honom i fem år. Kurs en gång/månad.
Red samtidigt för Per Larsson, som jag fortfarande rider för en eller två dagar en helg per månad utom under sommaren då han är ute och tävlar. Utmärkt och "bred" tränare som kan både westernridning och engelsk dressyr.
Har tränat dressyr mot akademiskt för Jenny Ahlström, också det en helg per månad. Mycket bra tränare som har förmåga att se lösningar på udda problem.
Tränar regelbundet för Ulrika Fröding, framförallt dressyrbiten men nu när Isa går att träna, också gångartsträning.
Har ridit ganska mycket för Rolf Carlsson, också western. Han har ett gediget förflutet inom engelsk dressyr och hoppning innan han bytte till westernridning.
Jag har ridit en kurs för Gardar men då var Isa i så knäppt skick att det egentligen var bortkastade pengar och jag kan inte egentligen avgöra vad jag tycker.
För närvarande är det Per Larsson och Ulrika Fröding som är de stående tränarna, men ska också "få tummen ur" och boka nästa pass för Christina Strand, som är C-tränare i engelsk dressyr och som jag också ridit några pass för med viss effekt.
så jag är väl inte särskilt trogen mina tränare. Har några som jag försöker rida regelbundet för, men orkar inte med att åka på träning varje helg eftersom jag vill rida alla mina ridbara hästar och det tar tid att transportera sig.
Förresten, Niela, du kanske har lust att komma till Karlstadstrakten och kika på Per Larsson när han tränar mig och nordisen i western? För att se att det inte skiljer så mycket från dressyr