Hur trogen är du din tränare?

Sv: Hur trogen är du din tränare?

Jag har väl två tränare som jag rider regelbundet för, en gång i veckan (på senaste tiden har det varit väldigt mycket uppehåll) och den andra ca 1 gång i månaden. En blandning av båda fungerar väldigt bra. Det är väl dom som får lösa våra vardagliga problem.
Annars så brukar jag gå lite olika kurser här och där, för att få lite ny inspiration.

*kl*
Jag har väl varit lite att jag ridit för en hel del olika. Men två som jag hållit fast i i flera år är Brolinskan här på buke och Jenny Mandal. Det är dom som ger mig absolut bäst utav lektionerna.

Jag har provat ganska så många under åren. Men jag tror jag hittat min favorit; Michis!!

Så fort min pålle blir bra så ska vi köra igång regelbundet tänkte jag :)

*KL*

Jag har ridit för lite olika, mest beroende på vilken häst jag har haft, men har en favvoinstruktör som slår de andra med hästlängder. Hon får mig att verkligen fatta och känna, saker som jag tyckt var svåra tidigare blev så otroligt lätta när S förklarade.
Tyvärr kan hon inte komma så ofta så vi slåss om henne när hon väl kommer, tiderna brukar gå åt snabbt :).
Rider även för en dressyrtant, var lite tveksam först men tycker att hon är bra nu. Dessutom känner hon "mina" hästar ganska bra sedan tidigare, i synnerhet unghästen, vilket är en fördel.

Jag kan ibland tycka att det är svårt att kombinera de här instruktörerna då de har helt olika inställning till hästar och ridning men försöker plocka det bästa ur två världar så att säga.

Angående att rida ensam eller flera så kör de flesta instruktörer en i taget men några av de som är lite dyrare har alternativet att man kan dela på två och då naturligtvis få ett lägre pris. Där tycker jag att det hänger väldigt mycket på instruktören så att hen verkligen fördelar uppmärksamheten lika.

GULLE!

*kl*
Jag har ridit för väldigt många olika instruktörer och tycker att det ger mig mycket både som ryttare men även i mitt eget instruerande att prova nya, men har några få som mitt hjärta klappar extra för. Men olika instruktörer fyller för mig olika funktioner. Med en utvecklar jag min ryttarkänsla, med en annan att bli mer korrekt och teknisk, med en tredje fokuserar vi mer på hästen än mig, med en fjärde jobbar vi mer på att visa upp hästen optimalt osv. Vissa instruktörer kan bolla med flera roller, men den jag har tränat regelbundet för sedan jag var liten, han har givit mig ryttarkänsla och honom är jag evigt trogen. :love:

Jag rider regelbundet för Julio Borba som är en fantastisk tränare! Jag rider även för Magnus S och Hinni :)

Jag rider för Kajsa Ränkfors och Hinni Sigurdson så regelbundet det går och plånboken tillåter!
En perfekt kombination som har tagit mig och min häst långt och bägge har mycket kvar att ge!

Kommer va lite "otrogen" i sommar mot min tränare men det har fått sitt godkännande:D

Ska testa och rida för en portugisisk tränare som är högt utbildad och tävlar högt i dressyr.
Måste bara slipa min ridengelska haha

jag menar vad heter förvänd sluta och förvänd galopp och..

KL
Jag har intensifierat mitt sökande efter transport så hoppas att det ska ge mig möjligheter till fler otroheter framöver :banana:

KL

Jag har prövat några stycken, som har varit bra på sina vis, men just nu rider jag regelbundet för en tränare och det passar mig fint dagsläget. Jag tror det mest blev soppa av det hrla när jag försökte att lyssna på två olika med ganska olika ideer och kände att jag inte riktigt kom framåt, så hittade jag min nuvarande tränare och jag lär mig massor hela tiden, främst är det tölten vi jobbar med... Fast med lite mer kött på benen så kommer jag nog att vidga mina vyer lite i framtiden :)

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag undrar hur ofta det är optimalt att träna bommar? Har ett sto som jag tränar bommar med en gång i veckan. (Islandshäst )...
Svar
8
· Visningar
620
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 174
Senast: Lady_S
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 572
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
297
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama