Hur transportera häst + rockard?

Sv: Hur transportera häst + rockard?

Vi stoppade faktiskt in rockarden i ena halvan utav transporten och hästen fick stå i den andra halvan.Gick hur bra som helst.

Det är enkelt. Hästen stoppar du i ena facket på transporten och rockarden i det andra. Du skruvar av sätet och lägger den på tvären. Du kan även skruva dit hängare bak på transporten som travfolket har på sina transporter. Båda varianterna funkar.
Men du kommer lätt som en plätt till träningen:)

Kan ju förklara bättre på Söndag.;)

oh låter bra :-)
Gäller bara att ah en rockard som går att skruva isär då :-)

Ja det kan du göra... Ska bli så spännande att kika på lilla sessan... till och med drömt att ajg varit ute o kört shettis :-)

hur är den rockarden som kanske gick att köpa med? går dena tt skruva isär?

Ses 10 i morgon :-)

:rofl:det går också bra med ett par böjda mojänger bak på luckan åsså hänger man bara upp rockarden där och spänner fast dem i skacklarna i transporten..
fast jag har en jätte gammal en hästars transport...:bump:

Det där förstod jag iinte riktigt.... du hänger alltså rockarden utanpå transporten?

Jag hade nog gjort tvärt om.... Då kommer man lättare åt shettis från skötardörren.

Liten inflik: Det känns säkrare att kunna lasta ut pållen före vagnen.. om något skulle hända eller om hästen är stressad, och så stå o pilla med att få ut vagnen först?

Men de flesta jag känner (1 pers..:rofl: ) har vagnen på ena sidan mellanväggen och hästen på andra..

:rofl:det går också bra med ett par böjda mojänger bak på luckan :bump:

Så bra med "böjda mojänger" Kersti!!!:p Är det verkligen det vedertagna namnet för dessa tingestar? :confused:
Känner du till någon återförsäljare för dessa magiska "böjda mojänger"? :rofl::rofl:
Jag vill också ha dylika!!!

Maria

mojängerna ser typ ut som huggkrokar..:idea: fast i grövre storlek..
väldigt behändiga..:)

jajja mensan, bak på luckan.. det tog inte många minuter att få upp den och spänna fast..

Jag hänger min rockard bak på transporten, sätet lägger jag i, bredvid hästen.

Så här!
JNGPGQRSDRGOH8.jpg

JNHOCREPFMRPF8.jpg

Så här ser upphängningen ut.
JRQREOIQKOJOI.jpg

Tack för bilderna! känns dock lättare att lägga rockarden i transporten...

Blir den inte bökig att hänga upp?

Jag hänger min rockard bak på transporten, sätet lägger jag i, bredvid hästen.

JNHOCREPFMRPF8.jpg

Och så får man inte glömma att mäta höjden så man inte sabbar vagnen i någon låg viadukt. Typ den vi har i byn hade det ekipaget aldrig gått att få igenom...

Tack för bilderna! känns dock lättare att lägga rockarden i transporten...

Blir den inte bökig att hänga upp?

Jag får inte plats att lägga min vagn i transporten, då hade det varit enkelt. Vi är oftast två när vi åker iväg o då går det på ett kick. Jag kan även hänga upp den själv, men då tar det lite längre tid.

Och så får man inte glömma att mäta höjden så man inte sabbar vagnen i någon låg viadukt. Typ den vi har i byn hade det ekipaget aldrig gått att få igenom...

Det har jag fakiskt inte ens tänkt på.... Men det har gått bra än så länge :)

Vi plockar isär rockarden och lägger den på ena sidan av mellanväggen och har hästen på andra sidan mellanväggen :)

Så bra med "böjda mojänger" Kersti!!!:p Är det verkligen det vedertagna namnet för dessa tingestar? :confused:
Känner du till någon återförsäljare för dessa magiska "böjda mojänger"? :rofl::rofl:
Jag vill också ha dylika!!!

Maria

Sulkyhållare - säljs som tillbehör när man köper ny transport! Funkar kanon med en rockard där du endera kan ta loss korgen eller som någon visat här kan ta loss sätet.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
993
Senast: Cattis_E
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
611
Senast: Mli
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
520
Senast: MiniLi
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
408
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka