Hur tränar jag mitt kallblod ?

C

Calladora

Hej Hej!

Jag har nyligen fått hem ett kallbod (3veckor sedan).
Nu har vi börjat prova hoppa med henne och det syns verkligen på henne att hon tycker de är kul, men hon kan inte riktigt kontrollera hovarna och lyfter dom inte så då river hon bara hindret hela hela hela tiden.

Några tips om vad jag ska träna på m.m ?

tack på förhand :)

Sv: Hur tränar jag mitt kallblod ?

Jag hade tagit det lugnt och tränat mycket på låga höjder så att hon bygger upp ett bra självförtroende. Det andra kommer med tiden - varken vi eller hästarna kan ju kunna allt direkt. Och viktigast av allt - se till att hon fortsätter tycka det är kul och inte tröttnar.

Lycka till!:banana:

Jag har löshoppat min kallblodsdam på låga höjder och nu har jag börjat hoppa uppsuttet, hon har fått jätte fin teknik. Tror det är lättare för dom att komma på hur de ska göra när vi inte sitter på!

O Nej självklart gör jag itne så en häst får det tråkigt i första taget ;)

Jag har löshoppat min kallblodsdam på låga höjder och nu har jag börjat hoppa uppsuttet, hon har fått jätte fin teknik. Tror det är lättare för dom att komma på hur de ska göra när vi inte sitter på!

jag hade tänkt att jag ska börja med att löshoppa henne :)
men vi ahr inte tillgång till paddock eller ridhus nu så först och främst måste hon bli rädd för tråden, plöjer ju igenom allting ;D

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
965
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 120
Senast: zarmino
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 784
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 257
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix