Hur tolkar ni detta?

Apollo

Trådstartare
Detta har jag tagit från Bromma stadsdels sida

Hur tolkar ni detta? Får jag ha hunden lös på platser märkta med cirkel även under 1 mars till 20 augusti. Vill inte göra fel och få skäll.:)

"Hunden ska hållas kopplad utom på hundrastplatser (se längre ner på denna sida) som kommunen anordnat. Tikar ska under löptid vara kopplade när de vistas utanför inhägnade områden.

Rastområde (märkt med cirkel)
Upplåtet naturområde som saknar inhägnad och vars gränser är närmare angivna i textavsnittet och dessutom med skyltar.

Rastområde (märkt med triangel)
Område vars storlek medför att vilda djur kan förekomma och där jaktlagens bestämmelser om speciell tillsyn under tiden 1 mars – 20 augusti särskilt måste iakttas."

Sv: Hur tolkar ni detta?

Ja jag tolkar det som att man får ha hunden lös.
På "triangelområdet" måste man ha hunden under sån kontroll som om den vore kopplad. Men det borde väl gälla överallt egentligen.

Vad bra då har vi ett ställe att springa på i närheten av oss.:D

Jag vill påstå att lagen säger:
Du får ha hunden lös OM du har den i sådan kontroll som om den var kopplad.Anledningen till detta är ju att de vilda djuren nu föder ungar/lägger ägg och att din (våra) hundar ej ska jaga/störa dessa.Så oavsett vad det står på ett ställe så gäller ju lagen...

Ja det är just det. :(

Jag tolkade det som att detta är en sån liten yta att vilt förekommer mycket lite just här. Och mitt i bebyggelse.
Vi pratar skogsdunge typ.

Nä för att vara på den säkra sidan så blir det långlina.
Släpper min så sällan då jag inte litar på henne vid hundmöten (hon ska fram och leka) och på detta ställe så är det mycket sällan hundar. Så jag såg min chans.

Liknande trådar

Övr. Hund Det togs upp i en annan tråd, men jag tyckte att ämnet förtjänade sin egen. På promenaden imorse så mötte jag en man som (fö varje...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 083
Senast: ch791022
·
Övr. Hund Kom över detta när jag kikade genom dagstidningar.Äntligen någon som utreder begreppen gällande lös springande hundar och dess ägare...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 034
Senast: Jenny1
·
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
17 497
Övr. Hund Inte så vetenskapligt kanske, men nog så kul :P Man får väl ta det med en nypa salt! VÄDUREN 21 mars-20 april = impulsiv...
2
Svar
34
· Visningar
3 010
Senast: Atalantha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V