Hur tidigt...

M

mizzcat

...kan man se om en katt är dräktig?

Våran okastrerade hona rymde obemärkt när vi gick igår morse och var borta ca 10 timmar. Som tur är hittade hon hem och var väldigt glad att få mat sen :) Risken finns ju att hon blivit parad, och hon har inte börjat äta sina p-piller ännu. Så vi får nog ta henne till farbror doktorn och se om det finns några bäbisar i hennes mage, men hur länge ska man vänta med att beställa tid?

Sv: Hur tidigt...

Ingen som vet? Jag har läst att man vid 3 veckors dräktighet kan se på spenarna att dom blir rosa. Men när kan man se på ultraljud eller hur dom gör hos veterinären?

Sv: Hur tidigt...

Ska hon kastreras så gör det nu med en gång istället. Då blir det en tidig abort om hon blev parad, och problemet är ur världen för framtiden. P-piller är ingen bra lösning.

Liknande trådar

Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 593
Hundhälsa Jag har funderingar om jag ska kastrera min 2-åriga storpudel. Jag är fullt medveten om att kastrering inte nödvändigtvis är en lösning...
2
Svar
22
· Visningar
1 916
Senast: hastflicka
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 650
Senast: MissFideli
·
Katthälsa (Med hänvisning till min tidigare tråd om torrfoder till mager katt, ”N”, detta är min andra katt :meh:) ”P”: kasterad katthona, Devon...
Svar
7
· Visningar
1 096
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024
  • Klösmöbel