hur tidigt kan man se nåt på ultraljud?

Tjorvis

Trådstartare
ja frågan är alltså hur tidigt man kan se nåt på ultraljud. jag fick i förra veckan veta att jag är gravid men har inte den minsta aning om när ja kan ha blivit de.

Sv: hur tidigt kan man se nåt på ultraljud?

De kommer ju fråga när du hade sista mens o så när du ringer till dom. Man kan nog se tidigt. Vet att man kan göra vaginala ul redan v 7- kanske ännu tidigare.
Men jag tror inte att de gör ul så tidigt hur som helst.
Misstänker du att du har gått länge eller bara en kort tid? Hur märkte du dina gravidsymtom?

jag har redan bokat tid till imorgon, då sa dom att de inte är säkert dom ser nånting beroende på hur långt gången jag är.
jag kommer faktiskt inte ihåg när ja hade mens sist, kanske i februari eller tidigare.

symptomen jag har haft är väl att ja får gå på toa väldigt ofta, illamående till och från, trött hela tiden, håller på att svettas ihjäl så fort jag anstränger mig fast jag är hyfsat tränad. de har ja ju haft nån vecka iaf fast de kopplade som aldrig för mig att ja kunde vara gravid.

I v 5 kan man se en säck men kanske inte ett foster. I v 6 brukar man kunna se ett hjärta. Det är alltså 6 veckor efter din sista mens. Om du hade mens i februari senast och allt är som det ska så bör de definitivt kunna se något imorrn, annars är det nog dags att skaffa nya glasögon. Lycka till! Och tänk på att ha en full blåsa, ju mer kiss desto bättre eko = bättre bild.

ja förhoppningsvis får jag se nåt, ska ha med min kille dit också och hoppas att han ändrar sig angående aborten som han är så fast besluten vid, när han får se och höra av läkaren att de verkligen är nåt som växer i mig.

Och tänk på att ha en full blåsa, ju mer kiss desto bättre eko = bättre bild.

VA? Vad jag vet kan man bli ombedd att gå och kissa om de inte ser något på UL. "Det är något ivägen"

Sa tidigt i graviditeten behover man dessutom definitivt inte ha full blasa, for det gors vul inte ul. Jag har iofs aldrig ombetts att ha full blasa till nagot av mina 10-tals v/ul under min tvillinggraviditet...det gick utmarkt att se anda!

TS, tror det tidigaste man kan se nagot ar v.5 men da vanligtvis bara en hinnsack. I v.6-7 bor man kunna se ett tickande hjarta.

Jag menar så klart vul...

Liknande trådar

Hundhälsa Min 9 åriga hund kastrerades för snart 6 veckor (kirurgisk kastrering)sedan pga förstorad prostata. Han har fortsatt problemen kvar (tar...
Svar
12
· Visningar
757
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 715
Senast: Amha
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
981
Hästvård Hej, har åter igen ett problem med hästen 🥹 (ska det aldrig ta slut!?) Efter att ha ägt min nuvarande häst i ett halvt år upptäcktes...
Svar
0
· Visningar
525

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka