Hur tidigt kan man börja cylekträna?

H

Hot Shot

Vår amstafftik är nu snart ett år och jag funderar på om vi skulle börja cykla korta turer med henne? Vad tycker ni, är det för
tidigt att börja cykla 15-20 minuter i lugnt tempo med paus, tänkte mest på att rasen i sig är ganska "tung"?

Tacksam för svar!

Sv: Hur tidigt kan man börja cylekträna?

jag har amstaff och han är 15 månader. jag har cyklat med han i 3 månader nu. började när han var ett år ganska precis. men han är ganska färdig i kroppen.

jag började med att cykla några km och travar lugnt och stannar och går med täta intervaller i början. allt efetrsom han får kondition och ork så cyklar jag längre och med färre "stopp". men jag cyklar alltid så pass sakta så han travar rent och rakt!!

cykla på du. men läs av hunden så ska det inte vara några problem.

Röntga först tycker jag, det blir ju en ganska stum rörelse för hunden om den ska springa på asfalt.

jag cyklar på elljusspårsvägar - dom är ju väldigt sviktande underlag på eller på travbanan. :D

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 658
Senast: Rugge
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 645
Senast: Cissi_ma
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 274
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 854
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka