Hur tar man sig till SM?

F

Forchaire

Hejsan allihopa!

Nu kommer jag med mina dumma frågor igen... HUR TAR MAN SIG TIL PONNY SM I DRESSYR?

Jag har nyss börjat rida en maxad C-ponny som har en otrolig kapacitet. Hon går nästan skänkelvikning (pust) i trav, de enklare skolorna, (öppna, sluta mm.) Gör enkla byten i galopp samt byten fr höger->Vänster och jobbar alltid i rätt form. Har ridit henne för dressyrtränare som tkr hon är jättefin. Har fina ökningar - dock inget riktigt sväv (TRÄNINGSTIPS TACK!)

Så, kan man börja tävla henne L:B, lr måste man kvala dit? :confused: Hur högt upp kan man "bara anmäla sig", när måste man börja kvala och i sådana fall, på vilka poäng?

Vilken klass går SM för C-ponny i (L:A, MSB B osv..)

Vad ska hon kunna för att gå där? (Vilka moment..)

Hur gammal får man vara för att tävla C-ponny?

HUR TAR PONNYN SIG DIT? (kval osv..)

(PS: det är ej ja som ska tävla hästen, utan dens lille ägare, som bara behövde lite tillridning av en större tjej, men som dessvärre inte har ngn koll på dressyren :P haha..)

Blir mkt tacksam o ngn orkar svara!

Sv: Hur tar man sig till SM?

Vilken klass går SM för C-ponny i (L:A, MSB B osv..)
Sm går i FEI programmen. Kvalen i FEI:s lagtävlan och FEI:s mästerskapsprogram. Finalen går i kür.
Vad ska hon kunna för att gå där? (Vilka moment..)
Samlade gångarter, ökade gångarter, öppnor, slutor, enkla byten, 8 m volter i trav och galopp, ryggning, skrittpiruetter och förvänd galopp på tio m båge. På stallbacken.com hittar du prgorammen.
Hur gammal får man vara för att tävla C-ponny?
18 år.
HUR TAR PONNYN SIG DIT? (kval osv..)
Kvalregler hittar du här. Regler för kvalning till nationell tävling hittar du här.

Vad är det för ponny? Hade varit spännande att se bilder på denna naturbegåvning.

ConnyPonny skrev:
Vad är det för ponny? Hade varit spännande att se bilder på denna naturbegåvning.

Haha:D Det är mörkbrun liten sötnos med svart man och svans (vadå ponny klädd ;) ).

Hon är E: Shutlers Armani och U: Maja (Ingen alltså välkänd, har iaf själv aldrig hört talas om dem :confused: ) har nog ingen bild när hon dressyrar sig framåt tror jag.. Får väll ta med mig kameran i helgen när det är ljust och fotta lite =)

men en huvudbild har jag dock:
nelly.jpg

Liknande trådar

Dressyr hej! Jag är så himla besviken och depp just nu! Tänkte ännu en gång läsa på Om SM då jag aldrig hittar ngn bra källa. Har längtat sååå...
Svar
10
· Visningar
2 146
Senast: Thathorse
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 329
Senast: shia
·
Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
2 973
Senast: a1agnlju
·
Hästmänniskan Nu vänder jag mig till er som har tips och råd, hur får jag ihop att ta upp mitt hästliv på allvar igen och faktiskt sikta mot att tävla...
2
Svar
22
· Visningar
3 266
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III