Hur tar man bort detta på datorn:

L

_Liljan

Något skitprogram installerades på min dator + att virus kom, men mitt antivirusprogramm tog bort det.

Men alltså det har sparats program och ni vet under adress grejen (där det står internet adressen man är inne på och där man skriver hemsideadressen man vill till) .. UNDER den finns det en rad med sparade snabblänkar, och UNDER DEN sparades det nått skit! en länk typ! HUR Får man bort den :confused:
 
Sv: Hur tar man bort detta på datorn:

Jo, för att dom inte använde Firefox...
Nej men som allmänt känt är ju risken att råka ut för diverse "otrevligheter" betydligt mycket större om man använder Internet Explorer...
 
Sv: Hur tar man bort detta på datorn:

Prova att gå in på Kontrollpanelen - Lägg till/ta bort program och se om det finns något program där som du inte känner igen. I sådant fall är det bara att avinstallera så ska toolbaren förhoppningsvis försvinna.

Annars kan du prova att ladda ned och köra Ad-Aware, som tar bort spionprogram m.m.
 
Sv: Hur tar man bort detta på datorn:

Nej när tråden låg på U & de andra upptäckte att de fått virus gällde det :D
Här förstod jag inlägget ;)
 
Sv: Hur tar man bort detta på datorn:

rock_89 skrev:

Åja, nu ska man inte vara så jämrans säker på att Firefox är toksäkert:

artikel

Säkerhetshål i Firefox 1.0.3
Paul och Mikx har hittat ett säkerhetshål i webbläsaren Firefox, som rätt utnyttjat ger en angripare möjlighet att köra kod på besökarens maskin. Metoden grundar sig på att man kan lura installationsfunktionen för insticksmoduler att försöka visa en ikon vars adress är utbytt mot en snutt JavaScript. För att det ska fungera måste dock koden se ut som om den kommer från en adress som finns med på listan över webbplatser som är betrodda att installera program ifrån. I grundinstallationen innebär det update.mozilla.org och addon.mozilla.org.

För att komma runt den spärren använder man sig av en bugg i JavaScript-eventet OnLoad för att genomföra en XSS-attack. En länk som leder till en betrodd webbplats placeras med under muspekaren med JavaScript, och följer efter pekaren så att den aktiveras oavsett vart på sidan användaren än klickar. När användaren klickar på länken körs OnLoad, som felaktigt har rättigheter att manipulera webbläsarens navigeringshistorik. Webbläsaren tvingas genast tillbaka till sidan med JavaScript, men kommer denna gången från en betrodd webbplats.

För att kunna utnyttja det här säkerhetshålet behövs viss medverkan från användaren och att man kan dra nytta av en betrodd webbplats. Mozilla.org har gjort ändringar som gör att exempelkoden inte längre fungerar. Men det går förmodligen att gå runt, eller att angriparen istället använder sig av en annan webbplats som normalt erbjuder någon populär insticksmodul.

Lösningar

Stäng av JavaScript
Inaktivera "Allow web sites to install software" via Tools->Options->Web Features.
 
Sv: Hur tar man bort detta på datorn:

haha. jo värsta säkerhetshålet. hur många är det egentligen som saknar vett i skallen och tillåter hemsidor att installera saker på ens dator.. för det krävs nämligen att man klicka OK.

I övrigt så är det ingen webbläsare som är ens i närheten av Firefox.. De leder stort på alla områden.. tråkigt nog är ju att den större delen av datoranvändarna är idioter.. och kör vidare på IE. tragiskt. :smirk:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hur tar man bort detta på datorn:

well_what_the_hell skrev:
haha. jo värsta säkerhetshålet. hur många är det egentligen som saknar vett i skallen och tillåter hemsidor att installera saker på ens dator.. för det krävs nämligen att man klicka OK.

Måååånga fler än du tror.

Det är ju så modemkapningar och väldigt många trojaner hamnar i folks datorer :angel:

Du kanske ska ta o se till att du vet vad du pratar om innan du börjar gasta.

Jag har I.E, Opera o Firefox installerade men JAG föredrar Opera.

Att du är en förespråkare för Firefox tror jag inte någon har missat. Men du kan ju försöka hjälpa när folk har problem istället för att slå dig för bröstet och skrika "Jag är minsann inte så korkad som du!!!" :mad:
 
Sv: Hur tar man bort detta på datorn:

Pamela skrev:
Prova att gå in på Kontrollpanelen - Lägg till/ta bort program och se om det finns något program där som du inte känner igen. I sådant fall är det bara att avinstallera så ska toolbaren förhoppningsvis försvinna.

Annars kan du prova att ladda ned och köra Ad-Aware, som tar bort spionprogram m.m.


HAR GJORT DET :(
 
Sv: Hur tar man bort detta på datorn:

äsch :smirk: jag stör mig bara på alla browsers som inte följer standarden på internet utan istället ska hålla på med eget.. Vi webbdesigners är ganska less på detta :p

Så snälla, byt alla till Firefox, hjälp oss webbdesigners lite på traven :idea:¨

men men, ska inte uttala mig mer :smirk:

Toolbars är program och återfinns i 99% av fallen i lägg till/ta bort program.. är det en länk är det väl bara att högerklicka och välj ta bort eller liknande.

Du ser inget namn på toolbaren (om det är en sån)? eller vad gör de reklam för?
 
Sv: Hur tar man bort detta på datorn:

Jag hade Firefox, MEN vart apless på den då den var urseg samt ofta inte hittade sidor..Sidor som jag förövrigt besöker dagligen...Ladda upp bilder tog sju svåra år...och bara att sätta igång själva läsaren tog tid. Så jag bytte tillbaka till explorer..OCH är ju inte helt nöjd med detta, men hellre än att sitta å bli förbannad på att det går så extremt trögt allt. Och en sak till, med Firefox blev det titt som tätt nåt jäkla fel som man ev skulle rapportera in...kunde hända när man skrivit ett jääättelångt inlägg, så vipps bara stängde läsaren ned sig coh sedan kom felrapportgrejjen fram att man skulle beskriva felet och rapporetar in..Sånt skit orkar jag inte med :(
 
Sv: Hur tar man bort detta på datorn:

var det sen den officiella versionen blev släppt? :p

Allt under 1.0 har varit till för utvecklare och produkttestare.. Att det kraschar i windows är rätt kul faktiskt.. Microsoft ser ju Firefox som en potentiell risk och märker FF som skadlig programvara.. Ni kommer få se framöver :smirk:

I övrigt förstår jag inte hur man kan köra en webbläsare utan flikar (tabs).. Bästa funktionen, sen startar firefox för mig lika snabbt som ie. (kan annars bero på att internet explorer är en stor del av windows och kraftigt integrerat)

Jag är imponerad att microsoft lägger in stöd för css i internet explorer :bow: bara tagit dom några år.. imponerande. Dvs nu kan man slippa använda sig utav omvägar och "hacks" för att få en sida att se bra ut i ie och ff samtidigt. finally.
 
Sv: Hur tar man bort detta på datorn:

Haha, felrapporteringen är ju en WINDOWS-funktion... alltså är det windows som är kasst som inte klarar av att köra programmen ordentligt. Att Firefox skulle vara seg har jag aldrig upplevt, snarare tvärtom...

För övrigt håller jag med well_what_the_hell till 100%, och förstår inte hur man kan använda en webbläsare som inte följer den "allmänna webbstandarden" utan utvecklar en egen, vilket gör att många nybörjare lär sig massa grejer som egentligen inte ska fungera i en webbläsare, men tyvär gör det ju det i IE. Visst, ni får använda vad ni vill, men jag tycker ändå att Firefox är rätt överlägsen t.ex. IE.
 
Sv: Hur tar man bort detta på datorn:

Har faktiskt aldrig haft problem med Explorer...och nä jag har ingen epa version...Så för mig kvittar det vad som används, bara det inte jävlas och ärligt talas har aldrig expolorer jävlats för mig även om många säger den gör det...Så jag använder det som ger just MIG minst problem.
 
Sv: Hur tar man bort detta på datorn:

Se svar nedan...skiter i vad saker och ting heter eller hur mycket det höjs till skyarna...det som jävlas minst används av mig..
 
Sv: Hur tar man bort detta på datorn:

Jo, du kanske gör det, men alla som arbetar med utveckling av webbsidor på olika sätt är det oerhört frustrerande när IE inte följer standarden... Men nu verkar Micro$oft inse att det är dags att tänka om iaf: http://www.idg.se/ArticlePages/200504/27/20050427113140_MD/20050427113140_MD.dbp.asp
Och dom tar även efter FF: http://www.idg.se/ArticlePages/200502/24/20050224140131_MD/20050224140131_MD.dbp.asp

Saken är om man vill kunna se webbsidor (dom som följer standarden) korrekt så behöver man en webbläsare som visar korrekt, att sen t.ex. Firefox har en massa andra trevliga funktioner är ju bara ett plus.
 
Sv: Hur tar man bort detta på datorn:

well_what_the_hell skrev:
haha. jo värsta säkerhetshålet. hur många är det egentligen som saknar vett i skallen och tillåter hemsidor att installera saker på ens dator.. för det krävs nämligen att man klicka OK.

I övrigt så är det ingen webbläsare som är ens i närheten av Firefox.. De leder stort på alla områden.. tråkigt nog är ju att den större delen av datoranvändarna är idioter.. och kör vidare på IE. tragiskt. :smirk:

Har sysslat med datorer i 17år, använder IE och får aldrig några virus. Är jag också idiot?
 
Sv: Hur tar man bort detta på datorn:

Man kan vara idiot iaf... på vilket sätt har du sysslat med datorer?
För om man jobbar med webben så måste man ju ha inset att IE inte är mycket att ha...
 
Sv: Hur tar man bort detta på datorn:

Han idiotförklarar alla som inte tycker som honom, alltid lika patetiskt med sådana. Det kunde handlat om webben eller nåt helt annat, spelar ingen roll.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min dator dog i februari och sedan dess har den vägrat starta. I går äntligen fick jag den "lagad" av en snäll kille och det som var fel...
Svar
8
· Visningar
1 724
Senast: Araminta
·
IT & mobiler Helt plötsligt har min dator börjat gå såååå segt och jag som vill att det ska "gå undan" håller på att bli knäpp :angel: Som ett...
Svar
7
· Visningar
1 255
Senast: FannyN
·
D
Övr. Barn Hur gör man enklast med dotterns kompisar som inte längre får vara med henne men som skriver riktigt fula saker på msn?? Dottern är...
Svar
4
· Visningar
1 152
S
IT & mobiler Jag har en bärbar dator. När jag skriver dokument använder jag programmet Works (det följde med datorn - har inte installerat Word då...
Svar
6
· Visningar
1 112
Senast: Skuggabaldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tvättstugedrama
  • Parfym
  • Vad gör vi? Del CCIII

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp