Hur tänker man???

Z

Zmulan

Hur f*n tänker man när man har hjärta att dumpa en kattunge uppe i ett stall? Jag hittade en kattunge uppe i vårt stall, skrikandes i höbodan för ett par veckor sedan.( Eller rättare bestämt på national dagen) Jag har satt upp en lapp på affären i byn och ringt polisen (som bara skrattade och sa: grattis ni har fått en ny katt) men inte ett ljud! Nu måste jag försöka hitta ett nytt hem åt han eftersom att jag bor alldeles för trångt för att behålla han, tyvärr. Är det många fler som har hittat katter nu i sommar?

Sv: Hur tänker man???

Min granne har ett x antal vildkatter troligtvis sommarkatter.Tyvärr skulle en del utav dom behöva skjutas av.
Sen har vi en hankatt som bor utanför vårat hus som vi tar hand om.Han är dock elak så vi funderar på att göra oss av med honom.
Sen har det flyttat in en katt till oss för två månader sen..
Ja så allt finns det sådana katter överallt och sorgligt är det.
Vi har haft två sådana katter innan och min mormor och morfar hittade deras katt när den var ett år på en camping.Den hade sprungit runt där ett bra tag så dom beslöt sig för att ta hem honom.I år fyller han 13 år.

Det finns många elaka människor...

Hur tänker man när man låser in sin katt i en transportbur och dumpar den inne i stan i ett grönområde, där någon knappt ser den?

Hur tänker man när man slänger ner 4 små kattungar på endast 3 veckor i en kartong och åker ut på en väg på landet och ställer av kartongen?

Hur tänker man när man hittar en katt i motorutrymmet, inte får ut den, åker vidare 10-15 mil, lyckas få ut katten och sen glatt går på nöjespark hela dagen med sina barn, med en stackars katt som nu är hemlös säkert 20 mil ifrån sitt gamla hem, som säkert undrar vart katten deras tagit vägen....

Hur tänker man när man skänker bort kattungar till första bästa, som sen råkar vara två tonårsgrabbar som hänger upp kattungen i ett rep och bussar hunden på den?

Och vår käre jordbruksminister tycker inte att det behövs en lag på märkning utav katter, ett större ansvarskrav på kattägare??!

hmf.

Jag är glad att du tog hand om katten!
Du har ett gott hjärta.
Se till att den som köper kissen tar lika stort ansvar, och kastrerar, id-märker och är rädd om sin katt.
Lycka till!!
:bow:

Jodå, inte nu i sommar, men innan, jag funderar på om det är så att jag har en kattmagnet på mig, för det verkar som om alla katter kommer till mej:angel:
Genom åren har det blivit några stycken, jag har självmant skaffat tre katter varav en inte lever längre och har just nu åtta stycken + tre kattungar.
Genom åren har jag tagit hand om tio stycken hemlösa + alla de som varit här ett tag och som sedan har försvunnit igen:(

Det jag gör är att kastrera dem så fort det går så att de inte blir fler "vildkatter"

Har allvarligt funderat på att starta en fond för alla dessa katter, maten går ju an, men veterinär räkningarna blir höga:crazy:

Hur människor tänker kan jag inte heller förstå, det är ju bättre att avliva katten om man inte kan ha den kvar.

En katt som blev dumpad var så gammal att hon inte hade några tänder kvar, hur hade ägaren tänkt sig att hon skulle klara sig:confused: hon fick iallafall en ny ägare där hon levde pensionärs liv något halvår innan hon dog av ålderdom.

Hur litet bor du då? Katter är ju mycket på höjden också. Sen kanske du kan gå ut med den i sele och koppel?

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har för mig att det funnits en presentationstråd för oss och våra katter tidigare (hittar den dock inte vid en snabb sökning), men i...
Svar
10
· Visningar
1 951
Senast: cili
·
Katthälsa I stallet där jag har mina hästar finns det fem katter. Katterna fanns där när nuvarande ägare flyttade in (drygt 1 år sedan) och är...
2
Svar
34
· Visningar
5 511
Senast: Puffindog
·
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 478
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Jag behöver bollplank och råd, jag mår som ett ruttet äpple. I somras träffade jag en ny kille, båda blev blixtkära. Vi har inte varit...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
17 152
Senast: Shenzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar